نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حاکمان بحرین به حقوق انسانها پایبند نیستند، گفت: حاکمان بحرین مترسکی در دست آل سعود و قدرتهای بزرگ هستند.

اقدام تند علیه شیخ عیسی قاسم، برایشان گران تمام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدامات آل خلیفه در برخورد با آیت الله عیسی قاسم عالم شیعه بحرینی، اظهار کرد: حاکمان رژیم بحرین به قواعد بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.

وی افزود: این رفتارها نشان‌دهنده اوج استیصال یک رژیم مفلوک و درمانده است. حکام بحرین هیچ اراده‌ای از خود نداشته و مانند عروسک خیمه شب‌بازی در دست برخی از قدرتهای بزرگ عمل می‌کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه رژیم بحرین مانند مترسکی در دست رژیم درمانده آل سعود است، خاطر نشان کرد: رژیم بحرین از  اصالت لازم برخوردار نیست و مردم این کشور از این رژیم نفرت دارند.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: برخورد وحشیانه و غیر قابل دفاع با یک عالم دینی که در یک فضای مسالمت‌آمیز و به دور از  خشونت حقوق اجتماعی را پیگیری می‌کرده است، در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و باید از سوی مجامع بین‌المللی حقوق بشری محکوم شود.

وی برخورد سازمانهای بین‌المللی حقوق بشری با وحشی‌گریهای رژیم آل خلیفه در بحرین را منفعلانه دانست و تأکید کرد: این سازمانها با گرفتن رشوه، رفتارهای تعجب‌آوری از خود بروز می‌دهند که این موضوع بیانگر این است که سازمانهای بین‌المللی تا چه اندازه از مسئولیت‌ اصلی‌شان فاصله گرفته‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس، افزود: سؤال این است که قدرتهای بزرگی که برای حقوق حیوانات اشک تمساح می‌ریزند، چرا در مقابل جنایات بی سابقه تاریخ علیه این عالم دینی سکوت اختیار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه برخورد شدید با شیخ عیسی قاسم اوضاع بحرین را پیچیده‌تر می‌کند، تأکید کرد: با این اقدام به طور قطع سلسله امور به سمتی پیش می‌رود که کنترل اوضاع داخلی این کشور از دست حاکمان آن خارج و برای آنان گران تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: به رژیم آل خلیفه در بحرین توصیه می‌کنیم که زمام امورشان را به دست آل سعود و دیگران ندهند و اگر بویی از اسلام نبرده‌اند حداقل به حقوق انسانها پایبند باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.