وزیر خارجه ترکیه گفت: برخی از سفیران به خاطر ارتباط با کودتای نافرجام اخیر این کشور از کار برکنار می‌شوند.

بعضی سفیران ترک هم اخراج می‌شوند !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خصوصی هابرترک تاکید کرد: برخی از سفیران به واسطه ارتباط داشتن با کودتای نظامی نافرجام 15 جولای برکنار می شوند.

به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه مقامات این کشور فتح الله گولن معارض سرسخت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به دست داشتن در کودتا متهم کردند.

ترکیش ایرلاینز 211 کارمند حامی کودتای نظامی را اخراج می‌کند

خبر دیگر از تحولات ترکیه اینکه، شرکت هواپیمایی دولتی ترکیش ایرلاینز اعلام کرده است که 211 کارمند خود را به خاطر حمایت از کودتای نظامی اخیر اخراج می کند. افراد اخراجی شامل پست های مدیریتی و خدمه پرواز هستند.

شرکت ترکیش ایرلاینز ارتباط این افراد با جنبش فتح الله گولن را احراز کرده و اکنون قصد دارد آنها را اخراج کند.

یک مقام رسمی این شرکت حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است. ترکیش ایرلاینز چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا به شمار می رود.

پس از وقوع کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه، مقامهای دولت آنکارا بیش از 60 هزار سرباز، پلیس، قاضی، معلم و کارکنان دولتی دیگر را از کار برکنار ، بازداشت یا تحت بازجویی قرار داده‌اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است: از زمان کودتای نافرجام تاکنون بیش از 13165 نفر بازداشت شده اند. این افراد شامل 8838 سرباز، 2101 قاضی و دادستان و 1485 مامور پلیس و 689 غیر نظامی بوده اند.

ترکیه روز پنجشنبه وضعیت فوق‌العاده به مدت 3 ماه اعلام کرده و اجرای کنوانسیون حقوق بشر اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.در جریان کودتا بیش از 240 نفر کشته و 2000 نفر زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.