'رایان ایر' شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرلندی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تا مشخص تر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی انگلیس در دوران پسا برگزیت، فعالیت اقتصادی اش را بر روی سایر کشورهای اروپایی متمرکز خواهد کرد.

 به دلیل برگزیت هواپیمایی «رایان ایر» پروازهایش را به انگلیس کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت هواپیمایی که پیش از برگزاری همه پرسی 23 ژوئن علناً از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کرد، در این بیانیه نوشت: ما درصدد هستیم تا زمستان امسال ظرفیت و شمار بسیاری پروازهایمان را از فرودگاه ' استنستد' لندن کاهش دهیم.
«رایان ایر» که رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا را «تعجب آور» و «ناراحت کنند» توصیف نموده، عنوان کرده است با توجه به ابهامات ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نمی تواند تأثیرات برگزیت را بر اوضاع تجاری اش پیش بینی کند.
این شرکت هواپیمایی احتمال داد که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش پوند همچنان کاهش یافته، رشد اقتصادی این کشور کندتر و متعاقباً نرخ بلیت هواپیما تا سال 2017 افزایش یابد. 
شرکت رایان ایر که در سال 1985 توسط 'تونی رایان' تاسیس شده به عنوان یکی از سودآورترین خطوط هواپیمایی جهان محسوب می شود.
رایان ایر، در حال حاضر بزرگ ترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا بشمار می آید و به طور روزانه به بیش از 190 مقصد پرواز دارد و در آمد آن درسال گذشته میلادی 5 میلیارد و 500 میلیون پوند بوده است.
این شرکت هواپیمایی در سه ماه منتهی به ماه ژوئن بیش از 31 میلیون مشتری را جابجا کرده که یازده درصد بیش از سال گذشته میلادی در همین مدت زمانی است.
اما این شرکت هواپیمایی نگران از کاهش قیمت بلیت ها به دلیل افزایش نگرانی های مردم اروپا از تروریسم و نیز آثار منفی برگزیت است.
بر اساس گزارش های منتشر شده سهام بسیاری از شرکت های هواپیمایی ازجمله «ایزی جت» به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت کاهش داشته است.
داده های جدید منتشرشده در مورد شاخص مدیریت خرید صنایع ( پی ام آی ) حاکی از رو به وخامت رفتن فعالیت های اقتصادی در انگلیس به دنبال تصمیم مردم این کشور به ترک اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن است.
براساس دادهای منتشر شده ، شاخص 'پی ام آی در انگلیس در ماه جولای به 47.7 واحد کاهش یافته است که پایین ترین حد از آوریل سال 2009 میلادی شمرده می شود.
کاهش شاخص پی ام ای به زیر 50 نشانگر انقباضی شدن فعالیت های اقتصادی بشمار می آید.
براساس داده های یادشده فعالیت ها ( ورودی ها و خروجی ها) هم در بخش صنایع و هم خدمات متاثر از رای انگلیسی ها به برگزیت کاهش داشته اند.
از زمان اعلام نتیجه همه پرسی یاد شده، علاوه بر بروز نوسانات در بازارهای مالی، ارزش پوند در برابر دلار و یورو کاهش قابل توجهی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.