«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه با بیان اینکه دولت انگلیس به فرصت چندین ماهه نیاز دارد تا جایگاه جدیدش را پس از همه پرسی ۲۳ ژوئن پیدا کند، تصریح کرد که ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات برگزیت با این کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا: ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات برگزیت با انگلیس وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، یونکر در مصاحبه با تلویزیون «فرانس 2» گفت: من ترجیح می دادم که انگلیس هرچه سریع تر تقاضای خروجش را برای آغاز مذاکرات در این رابطه ارائه دهد و
تصور می کردم که طرفداران خروج از اتحادیه اروپا برای چنین شرایطی خود را آماده کرده باشند.
یونکر با این حال تصریح کرد: هیچ ضرب الاجلی برای فعال سازی ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضای از اتحادیه اروپا است، وجود ندارد.
این سیاستمدار اروپایی همچنین بیان داشت که اتحادیه اروپا به انگلیس اجازه نخواهد داد که بدون پذیرش حق گردش آزاد نیروی کار، از مزایای بازار مشترک اروپا بدون تعرفه بهره ببرد. 
یونکر همچنین در پاسخ به این سئوال که نظرش درباره بوریس جانسون، وزیر خارجه جدید انگلیس که در جریان کارزار تبلیغاتی اش در مورد برگزیت، اتحادیه اروپا را پیرو شیوه هیتلر برای ایجاد وحدت اروپایی، توصیف کرده بود، چیست، گفت: زمانی که وی را ملاقات خواهم کرد، او(جانسون) متوجه خواهد شد که تفاوت من و هیتلر خیلی زیاد است.
مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.
به دنبال این اتفاق «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و از طرفداران ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا، از سمت خود کناره گیری و اعلام کرد که تا تعیین رهبر بعدی حزب محافظه کار سرپرستی دولت را برعهده می گیرد.
اما با کناره گیری دقیقه نود «آندریا لیدسام» از دور رقابت برای رهبری حزب محافظه کار، «تراز می» توانست زودتر از موعد سکان دولت را به دست بگیرد. 
«تراز می» نیز بلافاصله کابینه جدیدش را معرفی کرد و ضمن انتصاب «دیوید دیویس» به سمت وزیر برگزیت، اعلام کرد که دولت جدید انگلیس ضمن احترام به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، پیش از انتخابات عمومی سال 2020 از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
نخست وزیر انگلیس در همین گفته است که پیش از این رسیدن به یک رویکرد واحد برای مذاکرات، ماده 50 را اجرا نخواهدکرد. 
«دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس نیز در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرده اس که دولت این کشور از اوایل سال 2017 میلادی ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضای اتحادیه اروپا از این اتحادیه است، را فعال خواهد کرد.
وی همچنین اظهار داشت که به احتمال قوی کشورش تا پایان سال 2018 میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.