نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین B(فولاسین) که در اسفناج و سبزیجات برگ سبز مانند کاهو وجود دارد، کمک زیادی به حفظ سلامتی می‌کند. بنابراین اگر چربی خونتان بالاست یا اینکه سابقه سکته مغزی در خانواده‌تان زیاد بوده و نمی‌خواهید با این مشکل فلج‌کننده مواجه شوید حتماً در کنار غذایتان سالاد سبزیجات برگ دار میل کنید.

سبزیجات شگفت‌انگیز

دوری از دیابت: خطر ابتلا به دیابت نوع‌٢ در افرادی که دچار کمبود مزمن منیزیم هستند، بیشتر است. خوشبختانه اسفناج و سبزیجات برگ سبزی که در تابستان به وفور یافت می‌شوند.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه: آخرین بار چه زمانی سبزی خوردن یا سالادی با ترکیب شاهی و دیگر سبزیجات میل کرده‌اید؟ بهتر است بدانید که شاهی بدون شک یکی از سبزیجات سبز فوق‌العاده بوده و یکی از بهترین‌هایی است که نباید در مصرف آن غفلت کنید. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب موجود در گیاه شاهی قادر است مانع پیشرفت سلول‌های سرطانی سینه شود.

افزایش سوی چشم‌ها: احتمالا زمانی که پای تقویت قدرت بینایی و سلامت چشم‌ها به میان می‌آید، به یاد هویج می‌افتید. خودتان را محدود نکنید. نتایج پژوهشی نشان می‌دهد سبزیجات برگ سبز سرشار از زئاکسانتین، ویتامین A و لوتئین هستند. این سه کاراتنوئید فوق‌العاده باعث بهبود عملکرد و سلامت چشم‌ها شده و از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد نور پیشگیری می‌کنند.

تقویت تراکم استخوان‌ها: مصرف سبزیجات برگ سبز برای داشتن استخوان‌های قوی مفید هستند. سبزیجات برگ سبزی مانند شاهی، اسفناج و... به دلیل میزان بالای ویتامین K موجود در آن‌ها باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. 

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.