مهدی کاهانی مقدم- خط قرمز: سرانجام پس از چند روز تلاش و پیگیری مستمر کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل عمد، مردی که در اقدامی جنون آمیز همسر خود را کشته و جنازه او را در ارتفاعات اطراف مشهد دفن کرده بود، به دام افتاد.

   رازگشایی از پرونده قتل زن جوان در ارتفاعات سد طرق

 

به گزارش خبرنگار ما ساعت هفت و 50 دقیقه صبح شنبه گذشته قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد طی تماس تلفنی مأموران کلانتری طرق از کشف جسد یک زن جوان برروی تپه ای در مسیر جاده روستایی سیاه سر در نزدیکی مشهد باخبر شدند.

در پی این گزارش مقام قضایی به همراه اکیپی از کارآگاهان اداره ویژه جنایی پلیس آگاهی استان، عوامل بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی به محل مورد نظر که در حد فاصل روستاهای بساروج و سیاه سر در حوالی سد طرق قرار داشت، حاضر شدند.

مأموران کلانتری طرق به مقام قضایی اعلام کردند که ساعتی قبل یکی از چوپانان به هنگام چرای گوسفندانش در این محل، به خاطر پارس سگ‌های گله متوجه جسدی زیر خاک شده که بخش‌هایی از پاهای وی بیرون مانده و موضوع را تلفنی به آنان خبر داده است.

بنابراین گزارش در بررسی‌های اولیه پس از آن که به دستور دکتر سیدجواد حسینی، بازپرس ویژه قتل عمد، خاک‌ها از روی جسد برداشته شد، جنازه زنی حدوداً 30 ساله آشکار شد که براساس معاینات اولیه پزشکی قانونی حاضر در محل و مشخصات ظاهری جسد، حدود دو هفته از مرگ وی می‌گذشت.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌داد که بخشهایی از قسمت‌های تحتانی پای متوفی توسط حیوانات وحشی خورده شده اما خاکی که بر روی جنازه ریخته شده از محل دیگری آورده شده و با خاک محل دفن جسد مطابقت ندارد.

ادامه معاینات و بررسی‌های مقام قضایی و عوامل حاضر در صحنه نیز نشانگر این موضوع بود که این زن جوان احتمالاً در جای دیگری توسط فرد یا افرادی خفه و سپس به این مکان منتقل و دفن شده است ضمن آنکه هیچ آثار ضرب و جرح و ایراد صدمات بدنی نیز بر روی جنازه متوفی به چشم نمی‌خورد.

** اولین سرنخ‌ها

درهمین حال به هنگام حضور مقام قضایی و سایر عوامل، در محل کشف جسد، جوان موتورسواری در حال عبور از این مسیر متوجه شلوغی شده و به جمع حاضرین می پیوندد. او که از اهالی روستایی منطقه است، ضمن شناسایی هویت مقتوله از اختلافات خانوادگی وی با همسرش خبر می دهد و به مقام قضایی می گوید که چند روز پیش هنگام تردد در جاده، از دور متوجه خودروی وانت نیسان آبی رنگی شده که در این محل در حال تخلیه خاک یا چیزی شبیه به آن بوده است.

در همین حال بنا به دستور قاضی سید جواد حسینی، جسد متوفی برای تعیین علت دقیق و قطعی مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان اداره ویژه جنایی پلیس آگاهی استان مأموریت یافتند نسبت به شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت اقدام کنند.

این درحالی بود که با توجه به اظهارات جوان موتورسوار و اینکه شوهر متوفی نیز دارای یک وانت نیسان آبی رنگ بود، او به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت. اما مأموران با مراجعه به منزل وی در روستای بساروج، متوجه غیبت او شده و تلاش آنها نیز برای حضور و پاسخگویی وی بی نتیجه ماند.

کارآگاهان اداره ویژه جنایی پلیس آگاهی استان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که فرد مظنون با زن جوانی ارتباط داشته و به اتفاق این زن خانه ای را در محدوده شهرک طرق مشهد اجاره کرده است. آنها وقتی به این خانه مراجعه کردند، متوجه شدند که خودروی نیسان شوهر فراری، مقابل منزل پارک شده و مرد و زنی جوان نیز در حال انتقال اثاثیه منزل به داخل وانت هستند که پس از دستگیری این دو مشخص شد مرد جوان کارگر بوده و ارتباطی با ماجرای قتل ندارد.

زن جوان اما پس از دستگیری و در بازجویی‌های علمی و پلیسی به کارآگاهان گفت که هم خانه اش از ترس دستگیر شدن، سوار بر خودروی پژو 405 پدرش، در کنار خیابان کشیک می کشیده و حتماً با دیدن مأموران پا به فرار گذاشته است.

ادامه این گزارش حاکی است، تلاش و تحقیقات کارآگاهان در حالی ادامه داشت که متهم فراری، همواره سیمکارت موبایل و محل اقامت و اختفای خود را تغییر می داد و هر بار که کارآگاهان به آدرس مخفیگاه او دست یافته و به آن محل مراجعه می کردند، با جای خالی متهم مواجه می شدند.

** دستگیری قاتل فراری

در همین حال بنا به دستور مقام قضایی، مشخصات خودروی مورد استفاده متهم به تمام یگان‌های انتظامی و کلانتری‌ها اعلام شد تا درصورت مشاهده بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام کنند که مأموران کلانتری طرق صبح روز گذشته هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود، این خودرو را در حالی که حاشیه خیابان پارک شده و راننده آن خواب بود، پیدا کرده و پس از انتقال به کلانتری و استعلام به عمل آمده مشخص شد فرد دستگیر شده همان متهم به قتل تحت تعقیب می باشد.

وی سپس به دستور قاضی سیدجواد حسینی به اداره ویژه جنایی منتقل شد و در بازجویی‌ها با توجه به مستندات و ادله محکم موجود، به ارتکاب قتل همسرش اعتراف کرد.

این مرد 33 ساله به کارآگاهان گفت که چون همسرش از چندی قبل به ارتباط او با زن جوانی که در طرق دستگیر شد، پی برده و حتی با یافتن آدرس خانه این زن و مراجعه به آن درصدد آبروریزی بود، از سوی دیگر وی به برخی ارتباطات و رفتار همسرش نیز مشکوک شده و با هم بر سر این موضوعات اختلاف و درگیری داشته اند.

وی در ادامه بازجویی‌ها در تشریح چگونگی ارتکاب جنایت گفت که حدود دو هفته پیش زمانی که با همسرش به وسیله همان نیسان آبی رنگ، به جاده قدیم نیشابور رفته بودند، جروبحثی بینشان درگرفته و او با دستانش همسر خود را خفه کرده است.

وی اضافه کرد: پس از آنکه همسرم را خفه کردم، به قصد مدفون کردن جنازه اش، مقداری خاک از نزدیکی همان محل برداشته و با نیسان به جاده روستایمان برگشتم و در نزدیکی روستا روی تپه کنار جاده و دکل برق فشار قوی، گودالی کنده و پس از انداختن جسد همسرم داخل گودال، روی آن را با خاک‌هایی که از جاده نیشابور آورده بودم، پوشاندم و فکر نمی‌کردم جنازه اش به این زودی پیدا شود.

ادامه گزارش خبرنگار ما حاکی است، با اعترافات این قاتل همسرکش، هرچند معمای مرگ زن جوان حل شد اما بنا به دستور مقام قضایی، تحقیقات بیشتر کارآگاهان برای کشف تمامی زوایای تاریک پرونده این جنایت ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.