قدس آنلاین- بیرجند: رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: مراسم چهارمین سالروز درگذشت پروفسور محمدحسن گنجی مرد علمی هواشناسی سال ۲۰۰۲ جهان و پدر علم جغرافیای نوین ششم مردادماه در بیرجند برگزار می‌شود.

چهارمین سالگرد پروفسور گنجی  پدر علم جغرافیای نوین ایران دربیرجند برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید سعیدرضا احمدی‌زاده  در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  این مراسم با حضور مسئولان، نخبگان، دانشگاهیان و همچنین مردم قدرشناس خراسان جنوبی در پارک پروفسور گنجی برگزار و مزار آن مرحوم گلباران می‌‎شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به فرهنگ‌‌سرایی که قرار بود به یاد آن مرحوم احداث شود گفت: این مکان در کنار پارک صیاد شیرازی آماده‌سازی شده که هم‌زمان با برگزاری سالروز درگذشت این استاد فرهیخته افتتاح می‌شود.

وی افزود: این فرهنگ‌‌سرا به منظور گردآوری و انتشار آثار مرحوم پرفسور گنجی با همت شهرداری و شورای اسلامی بیرجند احداث می‌شود.

احمدی‌زاده با بیان اینکه در این فرهنگ‌سرا امور نرم‌افزاری و تشکیل شورای علمی و انتشار آثار استاد گنجی برنامه‌ریزی می‌شود اظهار داشت: این مکان برای بازدید فرهیختگان دانشگاهی و عموم شهروندان آزاد است.

وی تصریح کرد: بنابر تصمیم کمیته برگزاری مراسم چهارمین سال درگذشت پرفسور محمدحسن گنجی به منظور پاسداشت و جاری کردن افکار و اندیشه‌های علمی آن مرحوم 20 آبان‌ماه امسال هم‌زمان با سالروز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه میزگردی علمی با حضور مسئولان برجسته کشوری و استانی و شاگردان پرفسور در بیرجند برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.