عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون زنان در حال آماده‌سازی پیشنهادات خود برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه است، گفت: یکی از پیشنهادات گنجاندن طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه است.

گنجاندن طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم توسعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس؛ سهیلا جلودارزاده با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه این برنامه 4 سال باید در کشور اجرا شود از صاحب‌نظران دولتی و تشکل‌های مردمی و بخش‌های مختلف دعوت می‌کنیم که اگر نکاتی به نظرشان می‌رسد که امکان لحاظ شدن آنها در برنامه وجود دارد آنها را برای ما بفرستند.

وی ادامه داد: در جلسات فراکسیون زنان مجلس تلاش داریم تا پیشنهادات خود را تهیه کنیم و با توجه به اینکه مهلت قانونی ارائه پیشنهادات هفدهم است سعی می‌کنیم تا آن زمان پیشنهادات خود را جمع‌آوری کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات گنجاندن طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که می‌خواهیم این موضوع در احکام برنامه ششم توسعه قید شود و در مدت 4 سال اجرایی شود یعنی ضمانت‌های اجرایی و پیشنهادهای اجرایی این موضوع نیز در نظر گرفته شود.

جلودارزاده با بیان اینکه برخی از طرح‌ها آغاز می‌شود اما اگر در برنامه وجود نداشته باشد اجرای آنها به ذوق و سلیقه مسؤولان و نهادها برمی‌گردد و نتیجه مثبتی گرفته نخواهد شد، گفت: اگر این برنامه‌ها در حکم گنجانده شود و به تصویب برسد و مراحل اجرایی ‌آن نیز دیده شود می‌تواند در 4 سال اجرا شده و مانعی بر سر راه اجرای آنها وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین مسائلی که مربوط به کارآفرینی، اشتغال و رفع موانع کسب و کار است باید به صورت جدی در برنامه‌ها به آن پرداخته شود تا حداقل در 4 سال آینده بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.