قدس آنلاین - بیرجند: استاندار خراسان جنوبی گفت: خروج کشور از رکود اقتصادی نیازمند همراهی و مساعدت تمامی گروه‌ها به ویژه ائمه جمعه و جماعات به عنوان گروه‌های مرجع است.

خروج  از رکود اقتصادی نیازمند همراهی  تمامی گروه‌ها  به ویژه ائمه جمعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی در همایش "نماز جمعه قرارگاه انقلابی، بصیرتی و ولایی"  دربیرجند با بیان اینکه 37 سال دشمنی آمریکا با ایران یک شبه از بین نخواهد رفت اظهار داشت: امروزه دیوار بی‌اعتمادی به ایران و اجماع جهانی که علیه ایران شکل گرفته بود فرو ریخته و آمریکا هرگز نخواهد توانست اجماعی جهانی که علیه ایران قبل از برجام وجود داشت را احیا کنند.

وی به توفیقات حاصل شده در موضوع هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این امر در سایه هدایتهای رهبر معظم انقلاب، تدابیر دولت یازدهم و نیز حمایتهای بی‌شائبه مردم عزیز ایران حاصل شد.

 استاندارخراسان جنوبی به بدعهدی طرفهای غربی در زمینه اجرای دقیق تعهدات مورد توافق در برجام اشاره کرد و افزود: مردم عزیز ایران همان گونه که در 37 سال اخیر نشان داده‌اند هر جا که لازم باشد با حضور در عرصه از ارزشهای نظام و انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: همه مسئولان در رده‌های مختلف باید در راستای حفظ و تقویت اعتماد عمومی مردم تلاش کنند چرا که خطر بی‌اعتمادی مردم از خطر حمله نظامی به کشور مخرب‌تر است و می‌تواند نظام را از درون دچار از هم پاشیدگی کند.

پرویزی به تلاشهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در سالیان اخیر تحریمهای ظالمانه علیه ایران مشکلات زیادی خصوصاً از حیث اقتصادی به کشور تحمیل کرد به‌گونه‌ای که در سال گذشته تامین مالی بسیاری از طرحها و پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از توافقات هسته‌ای و اجرای برجام در 6 ماه گذشته میلیاردها دلار از منابع مالی که به ناحق توقیف شده بود آزاد شده و موجب شد منابع مالی و اعتباری بخشی از طرحها و پروژه‌های کشور تامین شود.

وی کاهش قیمت نفت خصوصاً از سوی عربستان را از دیگر نقشه‌های طراحی شده علیه ایران دانست و تصریح کرد: این کشور تلاش کرد تا از طریق افزایش تولید و نیز کاهش قیمت نفت اقتصاد کشور را دچار چالش کند که نه تنها در این راه به هدف نرسید بلکه در 5 ماه اخیر بعد از اجرای برجام فروش نفت ایران به دو برابر افزایش یافته است.

پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات نفت کشور به میزان قبل از تحریمها رسیده است گفت: امید است در سایر زمینه‌های اقتصادی نیز بتوانیم با در اختیار گرفتن بازارهای جهانی در راستای توسعه اقتصادی و تجارت بین‌الملل به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی به برطرف شدن مشکلات بانکی بعد از توافق ژنو اشاره کرد و ادامه داد: گر چه هنوز سیطره دلار بر بازارهای جهانی هنوز وجود دارد اما با حمایتهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت و مقاومت مردم عزیز ایران خواهیم توانست از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

پرویزی با بیان اینکه شرایط داخلی کشور نیز رو به بهبود است گفت: در صورت تداوم نرخ 45 درصدی تورم در سالهای 90 و 91 و عدم ورود جدی دولت یازدهم به این موضوع قطعاً کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شد این در حالی است که خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت علاوه بر مهار تورم در سال جاری کاهش و تک رقمی شده است.

وی بیکاری را یکی از معضلات جدی کشور دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال ، توسعه سرمایه‌گذاریهای داخلی و خارجی است از این رو ضمن دعوت از کلیه صاحبان سرمایه چه در داخل و چه در خارج از استان برای انجام سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف از فعالیتهای آنان نیز حمایت خواهیم کرد.

 استاندار خراسان جنوبی به امنیت موجود در کشور و استان به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به یمن هوشیاری و تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی ایران از امنیتی پایدار برخوردار است که می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی خروج کشور از رکود را مهم‌ترین دغدغه مسئولین نظام در تمامی رده‌ها دانست و تصریح کرد: خروج کشور از رکود اقتصادی نیازمند همراهی و مساعدت تمامی گروه‌ها خصوصاً ائمه جمعه و جماعات به عنوان گروه‌های مرجع است.

پرویزی به برگزاری جلسات کاری و منظم با ائمه جمعه استان اشاره کرد و افزود: امید است در جلسات کاری و تخصصی که به صورت منظم و دوره ای با دستورکار مشخص برگزار می‌شود مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مرتبط به صورت کارشناسی شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بتوان در زمینه‌های مختلف به نتایج مورد نظر دست یافت.

استاندار خراسان جنوبی پرهیز از رفتارهای دوگانه و مغایرت رفتار با گفتار را مهم‌ترین عامل از بین برنده اعتماد عمومی مردم دانست و تصریح کرد: مردم کمبود امکانات را می‌پذیرند اما رفتارهای منافقانه ،آمارهای دروغین و اظهارات مایوس کننده‌ای که موجب ایجاد انشقاق و دودستگی در جامعه می‌شود را نخواهند پذیرفت.

وی وحدت و هم‌افزایی را رمز موفقیت دانست و تصریح کرد: همه باید در فضایی آرام و توام با برادری و وحدت از تمامی امکانات و ظرفیتهای کاری برای برطرف مشکلات استان استفاده کنیم.

پرویزی به همکاری فرمانداران با ستادهای نماز جمعه در شهرستانها اشاره کرد و ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان می‌تواند با رصد فعالیتهای ستادهای نماز جمعه شهرستانی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا تعداد شرکت‌کنندگان در نمازهای جمعه و نیز کیفیت حضور شهروندان در میعادگاه‌های نماز جمعه سیر صعودی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.