قدس آنلاین - گیلان - نرجس غلامپور : رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رشد ۱۲۵ درصدی جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی توسط گرو‌های تعریف شده و دارای نشان نظارت این سازمان در استان خبر داد.

رشد ۱۲۵ درصدی جلوگیری از تغییرکاربری اراضی در گیلان

علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به وابستگی بیش از 90 درصدی کشور به دانه‌‌های روغنی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه 10 ساله‌ای برای خودکفایی 70 درصد کشور در زمینه دانه‌های روغنی تدوین کرده است.

وی به ابلاغ ماموریت وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اقدام اساسی در زمینه تولید دانه‌های روغنی در داخل کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: سال 93 در گیلان 326 هکتار زمین زیر کشت کلزا بود و این مساحت در سال گذشته 833 هکتار افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رشد 233 درصدی کشت دانه روغنی کلزا در این استان در سال 94 خبر داد و بیان کرد: اگر سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی رقمی به ما معرفی کند با کشت محصول برنج تداخل نداشته باشد می‌توانیم قطب اساسی تولید دانه‌های روغنی در کشور باشیم.

شعبان‌نژاد در ادامه با بیان اینکه رشد 5.5 درصدی محصولات باغی را سال گذشته در گیلان تجربه کردیم، تصریح کرد: سال 94 شاهد رشد 28 درصدی کشت دوم برنج در استان بودیم.

وی به افزایش 6.5 درصدی مکانیزاسیون اراضی کشاورزی گیلان در سال 94 اشاره کرد و گفت: امسال 170 هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت 70 هزار هکتار از شالیزارهای استان توسط دروگرها، خاطرنشان کرد: امسال 100 هزار هکتار از شالیزارها از طریق کمباین برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی دغدغه تمام مسؤولان است، اظهار کرد: تغییرکاربری در دو حالت اتفاق می‌افتد و یک حالت آن اجتناب ناپذیر است.

شعبان‌نژاد، یکسری تغییرکاربری اراضی کشاورزی را قانونی دانست و بیان کرد: بعضی از تغییرکابری‌ها مانند ویلاسازی سودجویی و غیرقانونی است و برای جلوگیری از آن باید مدیریت پوشش کامل در تغییرکاربری اراضی داشته باشیم.

وی از رشد 125 درصدی جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی گیلان در سال 94 خبر داد و تصریح کرد: بیش از 80 درصد از زمین‌های کشاورزی استان زیر پوشش حفاظت گشت‌های اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.