مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بالا بودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود، گفت: در تابستان باید از مصرف غذاهای دیرهضم پرهیز کنیم.

گرمای هوا غلیان صفرا و افزایش پرخاشگری تشدید می‌‌کند/ در تابستان آب هندوانه و آب زرشک بخورید

به گزارش قدس آنلاین، محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سینا ضمن بیان اینکه آب و هوا یکی از اصول شش‌گانه طب تندرستی است، گفت: در طب سنتی برای حفظ سلامتی متناسب با هر فصل تدابیر و توصیه‌هایی وجود دارد که از جمله فصل تابستان و گرم سال می‌توان نام برد.

مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به دلیل گرمی هوای محیط جریان خون بیشتر به سمت بیرون سوق پیدا می‌کند، افزود: در این صورت طبیعتاً جریان خون در دستگاه گوارش کند‌تر می‌شود که باعث ضعف این قسمت از بدن می‌شود.

مشاور وزیر گفت: بهتر است در این فصل غذاهای دیرهضم یا لزج مصرف نشود زیرا در توان هضمی دستگاه گوارش نیست وباید از غذاهای سبک و زودهضم استفاده شود.

بالابودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود

خدادوست، افزود: علاوه بر آن بالابودن دمای محیط باعث غلیان صفرا و تولید خلط صفرا در بدن می‌شود که مشکلاتی از جمله داغی، گرما، از کوره در رفتن، پرخاشگری و غیره می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید بیشتر از شربت‌های خنک مثل آب‌های پرتغال، زرشک، انار، گیلاس و هندوانه استفاده شود، تأکید کرد: در این صورت میزان تولید خلط صفرا و حرارت کبد کاهش یافته و علائم هیجانی نیز تقریباً از بین می‌رود.

مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: از طرف دیگر به دلیل گرمای تابستان و غلیان خلط صفرا رطوبت بدن نیز تحلیل می‌رود که ضرورت مصرف آب مهم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.