مسلمانان سراسر فرانسه برای شرکت در مراسم یادبود یک کشیش که توسط نوجوانان افراطی به قتل رسیده، دعوت شدند.

دعوت از مسلمانان برای مراسم یادبود کشیش مقتول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعداد زیادی از مردم فرانسه در سراسر این کشور در مراسم یادبود پدر ژاک هامل شرکت خواهند کرد. این کشیش مسن فرانسوی سه شنبه گذشته در یک کلیسا هدف حمله افراط گرایان قرار گرفت و گلویش بریده شد.

رئیس شورای مسلمانان فرانسه ضمن ابراز همدردی با مسیحیان فرانسه تاکید کرد: ما همگی در کنار کاتولیک های فرانسه هستیم. مسلمانان فرانسه همبستگی و همدردی خود را به خاطر این قتل ابراز می کنند.

2 جوان 19 ساله با حمله به یک کلیسا این کشیش را به قتل رساندند. گروه تروریستی داعش مسئولیت قتل این کشیش را بر عهده گرفته است. پلیس هر 2 عامل این حمله را کشته است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز دعوت از مسلمانان برای شرکت در این مراسم را یک پیمان جدید با جامعه مسلمانان ارزیابی کرده است. مسلمانان فرانسه با 5 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین جامعه مسلمانان اروپا را تشکیل می‌دهند.

والس پیش از این خواستار ممنوعیت تامین مالی مساجد فرانسه شده بود. مخالفان دولت فرانسه بر این باورند که مقام‌های پاریس اقدامات کافی را برای مقابله با تروریسم انجام نداده‌اند.

ژانویه 2015 میلادی، 2 فرد مسلح با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، حداقل 12 نفر را کشتند و 11 نفر دیگر را زخمی کردند.

14 جولای امسال نیز یک حمله دیگر در شهر نیس به وقوع پیوست و راننده تونسی با کوبیدن کامیون به جمعیتی که از جشن روز ملی فرانسه بازمی گشتند، حداقل 84 نفر را به قتل رساند. بیش از 300 نفر نیز در این حادثه زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.