سخنگوی تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' در عراق گفت که سردار قاسم سلیمانی در هر جبهه ای که حضور پیدا کرده، پیروزی خیلی سریع تحقق یافته و امیدوارم که وی در جنگ موصل نیز حضور داشته باشد.

 امیدوارم سردار سلیمانی در جنگ موصل حضور یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'احمد الاسدی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری عراقی 'الغد پرس' افزود: سردار سلیمانی در هر جبهه ای که حضور یافته، دشمن داعشی متحمل خسارت های سنگین شده و با توجه به فکر نظامی که ایشان دارد، می تواند در جنگ موصل مثمر ثمر باشد و در عین حال نشانه حمایت جدی ایران از جنگ علیه تروریسم است.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی تنها مشاور نظامی تشکیلات مردمی الحشد الشعبی نیست، بلکه وی به ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم و دیگر تشکیلات نظامی عراق که علیه داعش می جنگند، نیز مشورت نظامی می دهد.
احمد الاسدی در عین حال مسئله حضور یا عدم حضور در جنگ موصل را تصمیم شخصی خود سردار سلیمانی دانست و افزود: ایشان خودشان تصمیم می گیرند که کجا و کی حضور داشته باشند.
سخنگوی تشکیلات مردمی الحشد الشعبی تاکید کرد که موضوع حضور سردار سلیمانی به مفهوم تامین همه مایحتاج لازم برای نابودی داعش از جمله سلاح و مهمات توسط جمهوری اسلامی ایران است.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران را در آزادسازی مناطق عراق از تصرف داعش اساسی خواند و تاکید کرد: حمایت های مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی و دیگر مشاوران نظامی ایرانی که با درخواست دولت عراق مشغول فعالیت در این کشور هستند در پیروزی های ما بر دشمن داعشی اثر گذار بوده است.
الاسدی همچنین با اشاره به نقش موثر تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در جنگ فلوجه نیز گفت: بدون شک تشیکلات مردمی الحشد الشعبی در جنگ موصل نیز حضور و مشارکت فعال خواهد داشت.
وی تعداد کل شهدای تشکیلات مردمی الحشد الشعبی را از ابتدای تاسیس (14 ژوئن 2014) تا به امروز شش هزار نفر و تعداد زخمی ها را 16 هزار نفر و کل نیروهای الحشد الشعبی را 142 هزار نفر ذکر کرد.
به گفته وی، تشکیلات مردمی الحشد الشعبی در جنگ فلوجه 200 شهید داد.
سخنگوی تشکیلات مردمی الحشد الشعبی تاکید کرد که 75 درصد آزادسازی مناطق از تصرف گروه تروریستی داعش به دست تشکیلات مردمی الحشد الشعبی صورت گرفته است.
وی هرگونه ارتباط گروه های مقاومت اسلامی با طرف های خارجی را رد کرد و گفت که این ادعاها صحت ندارد و حتی سلاح های تشکیلات مردمی الحشد الشعبی را خود دولت عراق خریداری کرده است.
احمد الاسدی درباره گروه 'سرایا السلام' نیز گفت: این گروه با دیگر گروه های داوطلب مردمی زیر مجموعه تشکیلات مردمی الحشد الشعبی است، زیرا از حیث تشکیلاتی حقوق ماهانه خود را از الحشد الشعبی دریافت می کند، اما تابع اوامر مقتدی صدر است.
وی تعداد نیروهای سرایا السلام که از الحشد الشعبی حقوق دریافت می کنند را شش هزار نفر ذکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.