مرکز آمار ایران تغییرات قیمت تولیدکننده در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، انرژی برق و خدمات در فاصله سال‌های ۹۱ تا ۹۴ را منتشر کرد.

 نرخ تورم در۳ سال اخیر چگونه تغییر کرد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قیمت تولیدکننده در بخش های کشاورزی، معدن، صنعت، بخش انرژی- برق و خدمات را در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولیدکننده در سال های ۱۳۹۱تا ۱۳۹۴ برابر با ۱۲۲.۷، ۱۵۲.۰، ۱۷۰.۱ و ۱۷۲.۷ بوده و درصد افزایش هر سال نسبت به سال پیش از آن برابر با ۲۲.۷، ۲۳.۹، ۱۱.۹ و ۱.۵ درصد بوده است.

بر پایه این گزارش، شاخص قیمت تولید کننده بخش کشاورزی در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب برابر با ۱۴۶.۷، ۲۰۶.۲، ۲۱۴.۰ و ۲۱۶.۹ است که درصد افزایش هر سال نسبت به سال قبل از آن به ترتیب برابر با ۴۶.۷، ۴۰.۶، ۳.۸ و ۱.۳ درصد بوده است.

همچنین شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ به ترتیب برابر با ۱۲۳.۵، ۱۶۲.۵، ۲۱۳.۳ است که درصد افزایش هر سال نسبت به سال قبل از آن به ترتیب برابر با ۲۳.۵، ۳۱.۵، ۳۱.۳ درصد است.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در سال ۱۳۹۴ برابر با ۲۰۶.۲ است که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است. شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت (ساخت) در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ به ترتیب برابر با ۱۲۹.۰، ۱۶۵.۴ و ۱۹۲.۰ است که درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل به ترتیب برابر با ۲۹، ۲۸.۳ و ۱۶.۱ درصد است.

از سویی، شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت (ساخت) در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۹۱.۰ است و نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته است. شاخص قیمت تولیدکننده بخش انرژی- برق در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ به ترتیب برابر با ۱۲۰.۸، ۱۳۹.۱ و ۱۷۳.۸ است که درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل به ترتیب برابر با ۲۰.۸، ۱۵.۱ و ۵۲ است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش انرژی- برق در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۵۹.۷ است و نسبت به سال قبل ۸.۲ درصد کاهش داشته است. همچنین شاخص قیمت تولیدکننده بخش خدمات در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب برابر با ۱۰۷.۶، ۱۱۹.۳ و ۱۳۰.۲ و ۱۳۶.۹ است که درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل به ترتیب برابر با ۷.۶، ۱۰.۸، ۹.۲ و ۵.۱ درصد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.