قدس آنلاین: اگر اصل سایر ادیان مطالعه شود درمی‌یابیم که حجاب و عفاف در تمام ادیان الهی ریشه دارد و تأکید اسلام بر حفظ حجاب بیش از سایر ادیان نیست.

تأکید اسلام بر حفظ حجاب بیش از سایر ادیان نیست

به گزارش قدس آنلاین، منیره نوبخت، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین وظیفه زن مسلمان در برابر هجمه‌های حیازدا پرداخت و گفت: مقوله عفاف و حجاب یکی از تأکیدات دین مبین اسلام است که در مباحث مبنایی، اعتقادی و اخلاقی به آن اشاره شده است، بنابراین ضرورت پرداختن به این موضوع به عنوان یک فضیلت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی ترویج بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی از سوی دشمنان فرهنگی اسلام را امری واضح برشمرد که عکس‌العمل‌های مناسبی را از سوی مسلمانان طلب می‌کند و اظهار کرد: مقابله با جریان حیازدایی همچون حفظ حجاب، عفاف و حیا از اهمیت به سزایی قائل است.

تأکید اسلام بر حفظ حجاب بیش از سایر ادیان نیست

نوبخت اولین گام برای مقابله با حیازدایی را تبیین صحیح منشأ و خاستگاه عفاف و حجاب دانست و گفت: اگر اصل سایر ادیان مطالعه شود درمی‌یابیم که حجاب و عفاف در تمام ادیان الهی ریشه دارد و تأکید اسلام بر حفظ حجاب بیش از سایر ادیان نیست.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه بی‌حجابی در حال تبدیل به یک موضوع جمعی و اجتماعی است گفت: مبانی اولیه بی‌حجابی براساس حرکت شبکه‌ای تنظیم شده‌ای در حال القا به شهروندان است و مقابله با این جریان نیازمند تفکر است.

فرصت تفکر از افراد گرفته شده است

وی با تأکید بر اینکه امروز با بمباران هجمه‌های فرهنگی، فرصت تفکر از افراد گرفته شده است گفت: محتوای خالی از فایده و مضمون شبکه‌های اجتماعی مجازی چنان افراد را به خود مشغول کرده است که کمتر زمانی را به تفکر پیرامون آنچه می‌بینند و می‌شنوند باقی گذاشته است و تقلید صرف را به دنبال دارد.

وی به وظیفه جمعی و فردی در مقابله با بی‌حجابی و بی‌حیایی اشاره و عنوان کرد: همان گونه که افراد مکلف هستند از خود در برابر این هجمه‌ها محافظت کرده و به آنچه شریعت در زمینه حفظ حجاب و عفاف دستور داده است عمل کنند، باید در این زمینه برای خود یک وظیفه اجتماعی نیز تعریف کنند. البته نه به نحوی که هر فردی به خود اجازه رفتار خودسرانه بدهد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان استفاده از فضای مجازی را فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به منظور ترویج عفاف وحجاب دانست و گفت: حساسیت فردی و گروهی در کنار حساسیت نظام به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌انجامد.

نوبخت با تأکید بر اینکه نفوذ هجمه‌های فرهنگی به حدی است که افراد براساس بی‌توجهی به این دام گرفتار شدند و علی رغم اینکه برخی بی‌اعتقاد به موضوع حیا نیستند اقدام به رفتارهای سبک سرانه می‌کنند تصریح کرد: ولانگاری فرهنگی مورد تعبیر مقام معظم رهبری سبب شده است افراد در برابر این هجمه‌ها مقاومتی نکنند.

حساسیت‌ها از بین رفته است

وی با بیان اینکه حساسیت‌ها در برابر حیازدایی و حجاب ستیزی در حال افول است، گفت: این وضعیت در بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مسئول نیز در حال همه گیر شدن است و مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات مقتضی را ندارند. در نظام اسلامی همه برای تحقق این مهم مسئول هستند و نظام باید نسبت به این موضع حساسیت بیشتری داشته باشد.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.