وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید رسماً نسبت به موضع گیری های مداخله جویانه آمریکا اعتراض کند. دستگاه های امنیتی و انتظامی باید مراقب نفوذی ها باشند تا فتنه ۸۸ در قالبی دیگر طراحی و عملیاتی نشود.

 دو اشاره راهبردی در امنیت ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مسعود علوی با عنوان "دو اشاره راهبردی در امنیت ملی"به شرح ذیل می باشد:
1- انگلیسی ها در فتنه 88 خیلی فعال بودند. شرح فعالیت های آنان در اظهارات حسین رسام در دادگاه، شنیدنی بود. او به همراه توماس برن دبیر دوم سیاسی سفارت انگلیس و خانم شون مورفی دیپلمات سفارت استرالیا به دفاتر تبلیغاتی میرحسین موسوی مرتباً تردد داشت.

رسام به اتفاق الکس دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس با علی ماهر از اعضای ستاد میرحسین موسوی ارتباط داشت و اخبار مربوط به تجمعات و ناآرامی ها و تصمیمات موسوی را جمع آوری و به خارج منتقل می کرد. او در دادگاه گفت؛ ما با همه کسانی که با نظام زاویه داشتتند ارتباط داشتیم و آنها به راحتی مطالب را با ما در میان می گذاشتند.

او با باند تبهکار دیپلماتیک سفارت به آسانی در اجتماعات اعتراض آمیز شرکت می کردند و شب ها اطلاعات جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل و عملیات را از زاویه دید خود هدایت می کردند. او به خیانت خود در دادگاه اعتراف نموده و به دلیل فعالیت های ضد امنیتی به همراه هشت نفر از اعضای سفارت، کف خیابان دستگیر شدند.

ادوارد اسنودن اخیراً اسناد مدیریت انگلیس در فتنه 88 را فاش ساخت. این اسناد نشان می دهد سرویس جاسوسی دولت انگلیس نقش فعالی در مدیریت و تشدید و جهت دهی فتنه 88 و اثرگذاری در ناآرامی ها داشته است. در حقیقت، افشای اسناد توسط اسنودن، مهر تأییدی بر اظهارات حسین رسام در محاکمات آن روزگار بود که برخی می گفتند اظهارات وی مسموع نیست، چون تحت فشار و بازجویی این مطالب را گفته است.

انگلیس همپیمان آمریکا در فتنه 88 همیشه در نزد ملت ما یک دولت منفور است و در قصه برجام پا به پای آمریکایی ها بر طبل بدعهدی می کوبند.

2- اظهارات مداخله جویانه اخیر رئیس سازمان سیا مبنی بر رصد انتخابات آینده ایران، نشان می دهد آمریکایی ها می خواهند فتنه 88 را در انتخابات 96 هم کلید بزنند. جان برنان رئیس سیا در اجلاس سالانه همایش امنیتی اسپن گفت: «توافق هسته ای کار درستی بود که انجام شد. این کار، رئیس جمهور روحانی را هم که از دید ما بین عناصر فعال در ایران، فردی بسیار میانه روتر به شمار می رود، تقویت کرد.

او باید دستاوردهای بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری را جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه روها رقابت وجود دارد.» جان برنان در همین اظهارات کوتاه، چند مسئله را لو داده است؛

الف - انتخابات آینده ایران باید دوقطبی باشد.

ب - تکلیف آمریکا در حمایت از یک قطب، روشن است.

ج – برجام وسیله ای برای اثرگذاری بر رقابت های سیاسی در داخل ایران است. بدعهدی آمریکایی ها ریشه در راهبردهای امنیتی این کشور و مداخله در امور داخلی ایران دارد.

باید نسبت به سیاست های خصمانه آمریکا هوشیار بود و به این توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، خوب گوش فراداد که فرمود؛ «اگر پیمان با دشمنی بستی، از او برحذر باش. چه بسا دشمن نزدیکی جوید تا تو را به غفلت فروگیرد. دوراندیشی را از دست مده و حسن ظن به دشمن را به یک سو بیفکن.» (1)

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید رسماً نسبت به موضع گیری های مداخله جویانه آمریکا اعتراض کند. دستگاه های امنیتی و انتظامی باید مراقب نفوذی ها باشند تا فتنه 88 در قالبی دیگر طراحی و عملیاتی نشود.

یک جناح سیاسی که مرتباً دشمنان نظام و انقلاب و امام (ره) در همگرایی با آنان در رقابت های سیاسی سخن می گویند، ننگ وابستگی به اجانب را نپذیرند و با موضع گیری شفاف، از آنان تبری بجویند. آنها باید استقلال کشور و آزادی ملت را حفظ کنند و در این مواقع، مواضع شفاف داشته باشند و ثابت کنند در بیعت با مردم و انقلاب، باقی هستند.

شورای امنیت ملی هم باید تحرکات آمریکا در منطقه و ایران را رصد کند تا همانند فتنه 88 غافلگیر نشود.

آمریکایی‌ها بنا دارند در سال 2025 چیزی به نام جمهوری اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان نباشد. برای این رؤیای خود سرمایه گذاری کرده اند. دولت و ملت ایران باید به آنها تفهیم کنند که در سال 2025 چیزی به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت و آمریکا دچار فروپاشی شده و جهان می تواند در آن سال، تحقق شعار مرگ بر آمریکا را جشن بگیرد.
پی نوشت:
1- نهج البلاغه، خطبه 20

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.