وسلی کلارک، فرمانده سابق ائتلاف نظامی ناتو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، ارتش آمریکا باید تیمی را در اوکراین مستقر کند تا بی‌سر و صدا به ارزیابی ملزومات و ساختار امنیتی کی‌یف بپردازد.

فرمانده سابق ناتو:‌ آمریکا بی‌سر و صدا ساختار امنیتی اوکراین را ارزیابی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، فرمانده سابق ائتلاف نظامی ناتو گفت، واشنگتن باید به ارزیابی جامع ملزومات و ساختار امنیتی اوکراین بپردازد.

 وی در این مصاحبه گفت: من فکر می‌کنم کاری که آمریکا واقعا باید در اوکراین انجام دهد این است که یک تیم ارزیابی را از جانب ارتش آمریکا به این کشور بفرستد تا آنها به ارزیابی نظام‌مند واقعی نیازهای دفاعی آنها و ساختارشان بپردازند و باید این کار را به شکلی بی‌سر و صدا انجام دهند. در حال حاضر ما به آموزش آنها می‌پردازیم اما تا آنجایی که من می‌دانم ما هنوز وضعیت آنها را ارزیابی نکرده‌ایم.

کلارک ادامه داد: آمریکا همچنان درباره اهداف کی‌یف در منطقه دونباس و همچنین در ارتباط با روسیه مطمئن نیست.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که وضعیت را قاعده‌مند کرده و نسبت به کاری که اوکراینی‌ها تلاش می‌کنند انجام دهند، توافق کنیم. آیا آنها فقط می‌خواهند که خطوط تحت کنترل خودشان را حفظ کرده و به یک راه حل سیاسی دست یابند؟ واقعا در منطقه چه اتفاقی در حال رخ دادن است و آنها واقعا به چه چیزی احتیاج دارند؟

در سال ۲۰۱۴ وسلی کلارک به دعوت مشاور امنیت ملی و یک نماینده پارلمان اوکراین به این کشور سفر کرد تا به ارزیابی خصوصی نیازهای امنیتی اوکراین بپردازد و در پی این سفر یک گزارش مختصر در مورد این نیازها منتشر کرد.

کلارک گفت، از این که آیا ارتش آمریکا ارزیابی‌های میدانی در اوکراین انجام داده، اطلاع ندارد.

کلارک در مارس ۲۰۱۵ خواهان هماهنگی اطلاعاتی میان اوکراین و آمریکا شد تا آنها درک بهتری از "مانورهای روسیه" به دست آورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.