گران‌ترین ناو تاریخ نیروی دریایی آمریکا با تاخیر در عملیاتی شدن خود به یکی از مشکلات نیروی دریایی آمریکا مبدل شده و انتقادهای مقام‌های سنای این کشور را نیز به همراه داشته است.

پرهزینه‌ترین ناو تاریخ نیروی دریایی آمریکا قادر به عملیات رزمی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ناو جدید هواپیمابر 13 میلیارد دلاری «یو. اس. اس. جرالد. آر .فورد» آمریکا دو سال است که در آماده شدنش تاخیر ایجاد شده و جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکا بعد از آزمایش های جدیدترین سلاح‌ها بر آن هنوز آماده عملیات جنگی نیست.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی. ان . ان » «مایکل گیلمور» مدیر بخش عملیت و ارزیابی وزارت دفاع آمریکا  اعلام کرد که گران‌ترین ناو جنگی تاریخ هنوز در به آب انداختن و عملیاتی شدن با مشکل مواجهه است  و عملیات نصب مهمات ، کنترل تردد هوایی و سامانه ویژه جنگنده‌های آن با مشکلاتی مواجه شده است.

گیلمور  در گزارش خود به پنتاگون نوشته است: «تا رفع معایب چهار سامانه اصلی عملیات پروازی ناو هواپیمابر ، جرالد فورد در انجام عملیات رزمی با محدودیت مواجه است.»

گیلمور اذعان داشته است که رفع این مشکلات نیاز ماند طراحی مجدد بخش پروازی ناو هواپیمابر و احیا سامانه‌های مرتبط  است و این پروسه منجر به تاخیر دیگری برای این کشتی می‌شود که انتظار می‌رفت تا سپتامبر 2014 عملیاتی شود.

 این گزارش درست چند روز بعد از اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر این که ناو هواپیمابر مذکور قبل از نوامبر 2016 به خاطر آزمایش برخی موارد نامشخص عملیاتی نخواهد شد، به میان آمد.

 «جان مک‌کین» رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با انتقاد از این مسئله آن‌را غیر قابل باور و کاملا اجتناب پذیر نام نهاد.

این منبع خبری در خاتمه نوشت: یو. اس. اس. فورد  اولین ناو جنگی دارای سه ناو هواپیمابر است که نیروی دریایی آمریکا آن را سفارش داده  و هزینه ساخت آن 42 میلیارد دلار می‌شود. این ناو هواپیمابر در صورت عملیاتی شدن می‌تواند هواپیماها را در ارتفاع بالاتری به پرواز درآورد و برابر تهدیدها ‌دارای قابلیت ماندگاری بالاتری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.