معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه نیمی از مطالبات گندم کاران به دلیل عدم تأمین اعتبار پرداخت‌نشده است گفت: تا به امروز ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن افزایش‌یافته است.

 خرید تضمینی گندم به ۹.۴ میلیون تن رسید/ نصف پول گندمکاران پرداخت‌ نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عباس معروفان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: خرید تضمینی گندمی که تا به این لحظه  انجام شده حدود  12 هزار میلیارد تومان معادل 9 میلیون 400 هزار تن  است.

وی افزود: تا به امروز نیمی از مطالبات گندم کاران پرداخت‌شده‌ و پرداخت بقیه این مطالبات نیز در نوبت قرار دارد که با تأمین اعتبار توسط دولت به ترتیب تاریخ تحویل محصول تسویه می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: میزان گندم خریداری‌شده یک میلیون و 400 هزار تن از سال گذشته بیشتر است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداست  یک و نیم میلیون تن دیگر گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا مهر ماه به پایان می‌رسد تصریح کرد:  امیدواریم که یک هفته بعد از آخرین محصول خریداری شده از کشاورزان، تسویه‌حساب آنها نیز انجام می‌شود.

بنابر این گزارش عدم تحویل به‌موقع پول خرید تضمینی گندم نارضایتی هایی  را در میان فعالان بخش ایجاد کرده است و تا به امروز چند تن از زارعان با تسنیم تماس گرفته‌ و گلایه‌های خود را ابراز داشته‌اند.

گفتنی است، دلیل عدم پرداخت نیمی از مطالبات گندکاران، عدم تأمین اعتبارات لازم توسط دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.