قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از خط‌کشی بیش از ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های این استان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

خط‌کشی ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های گیلان

سید رضا موسوی در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با اشاره به اینکه خط‌کشی راه‌ها از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان است اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال بیش از 950 کیلومتر از جاده‌های استان خط‌کشی شده است.

وی، 650 کیلومتر از خط‌کشی جاده‌های گیلان را مربوط به راه‌های اصلی و شریانی عنوان کرد و افزود: 100 کیلومتر از راه‌های روستایی استان خط‌کشی شده است.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه 200 کیلومتر از جاده‌های فرعی استان در سال جاری خط‌کشی شده است، تصریح کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از اهداف خط‌کشی محورهای روستایی و فرعی است.

موسوی از خط‌کشی 2 هزار و 300 کیلومتر جاده‌های گیلان تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: مبلغ 45 میلیارد ریال اعتبار برای خط‌کشی جاده‌های استان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ایمنی در تردد و انجام خط‌کشی معابر یکی از راه‌های جلوگیری از تصادفات است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول مهندسی ترافیک در طرح‌های درون‌شهری و برون‌شهری در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به‌اثبات رسیده است.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان، خط‌کشی را نشانه‌گذاری‌های اجرا شده در سطح جاده‌های بین شهری در راستای رفت و آمد قانونمند رانندگان در سطح جاده‌ها عنوان کرد و گفت: خط‌کشی مانع از بروز حوادث ناگوار در جاده‌ها می‌شود و یکی از عناصر اصلی پیشگیرانه از تصادفات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.