جنگنده‌های روسیه و سوریه، عقبه لجستیک «جیش الفتح» در استان ادلب که در حال اعزام به عملیات جنوب حلب بود، هدف گرفتند.

انهدام عقبه لجستیک «جیش الفتح» در ادلب + نقشه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» شامل «جفش»‌ (جیش فتح الشام) و چندین گروهک تروریستی از سه روز گذشته عملیات شدیدی برای شکستن محاصره همقطاران خود که در شرق حلب هستند،‌ آغاز کرده‌اند.

جیش الفتح طی دو روز گذشته با چندین حمله انتحاری خیلی سنگین و حملات موشکی و راکتی، موفق شد خط دفاعی ارتش سوریه در جنوب حلب را کمی متزلزل کند اما با ایستادگی ارتش و مقاومت، هنوز موفق نشده است که از این خط عبور کند و محاصره حلب را بکشند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، امروز جنگنده‌های روس و پالگردهای سوریه ادوات و تجهیزات نظامی «جیش الفتح» در استان ادلب را که در حال آماده‌سازی برای اعزام به جنوب حلب بود، زدند.

استان ادلب که کاملا تحت اشغال جیش الفتح است (جز دو شهرک الفوعه و کفریا) حیاط خلوت این ائتلاف تروریستی به شمار می‌رود و بخش عظیمی از لجستیک و نیروهای تروریستی عملیات جیش الفتح برای شکستن محاصره حلب از استان ادلب فراهم شده است.

حملات هوایی روسیه و سوریه در سراقب، سرمین، کفرتاخریم، جبل الاربعین ، رام الحمدان و منطقه صنعتی ادلب انجام و ادوات و تجهیزات قابل توجهی منهدم شد و همچنین چند ده نفر کشته و زخمی شدند.

تشدید حملات هوایی روسیه از دیروز

پس از آنکه روز گذشته گروه «جفش» (جیش فتح الشام) یا همان جبهة النصره، شاخه نظامی القاعده در سوریه بالگرد روسیه را در شرق ادلب ساقط کرد، حملات هوایی روسیه تشدید شده است.

منابع میدانی می‌گویند که جنگنده‌های روسیه حملات هوایی به مناطقی در حد فاصل ریف شمالی ادلب و ریف جنوبی ادلب یعنی سراقب و بنش تا شهرک جزرایا در ریف جنوبی حلب را تشدید کرده است.

این مناطق، نزدیک مناطقی است که بالگرد روسی در آنجا ساقط شده است. گفته میشود طی دو ساعت گذشته، جنگنده‌های روسیه بیش از 80 حمله کرده‌اند.


اندازه بزرگتر نقشه اینجا    

 

تصمیم عملیات شکست محاصره در ترکیه گرفته شد

امروز روزنامه الوطن سوریه گزارش کرد که «منابع معارضان می‌گویند که عملیات موسوم به "حماسه بزرگ حلب" که هدفش شکستن محاصره چند هزار فرد مسلح در محلات شرقی حلب است، بعد از نشستی آغاز شده که در ترکیه (آنکارا) برگزار شده و همه گروههای مسلح در شمال سوریه و «جبهة فتح الشام» (جفش) در آن حضور داشته‌اند.

یکی از منابع نزدیک به یکی از گروهکهای حاضر در نشست آنکارا به روزنامه الوطن سوریه گفت که در این نشست آنکارا اعلام کرد که محاصره حلب باید شکسته شود.

این منابع یادآوری کردند که نشست مذکور همزمان با سفر وزیر خارجه قطر به آنکارا و دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برگزار شده ؛ حال آنکه این، اولین دیدار با مسئولی خارجی پس از کودتا در ترکیه بود.

طبق این گزارش، قطر مسئول شکستن محاصره چند هزار تروریست (10 تا 15 هزار نفر) در حلب شده است و اکنون این عملیات در روز سوم است و هنوز نتیجه درخوری محقق نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.