۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: 408082

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مساحت شهر تهران و تعداد ساکنین این شهر در شب، سهم هر تهرانی از مساجد، حدود ۱۵ سانتیمتر است.

۱۵ سانتیمتر؛ سهم هر تهرانی از مساجد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی گفت: تهران نسبت به تعداد جمعیت، دچار کمبود مساجد است.

 

سهم ناچیز پایتخت نشینان از مساجد

وی افزود: تهران هشت میلیون و 500 هزار ساکن در شب دارد که با توجه به مساحت این شهر، سهم هر تهرانی از مساجد حدود 15 سانتیمتر است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2 هزار مسجد در شهر تهران، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر، 70 تا 80 مسجد در تهران ساخته شده اما تا نقطه مطلوب در این عرصه، فاصله بسیار است.

 

برخی مساجد نیازمند کمک نیستند

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر ساخت مساجد به اکثریت مساجد تهران، کمک‌های قابل توجهی برای تجهیز و تکمیل از 10 تا 100 میلیون کرده است. ضمن اینکه برخی مساجد مانند «نور»، «الجواد» و ... نه تنها نیازمند کمک نیستند بلکه شاید بتوانند به سایر مساجد نیز کمک کنند.

 

ناصحی ادامه داد: طبق آمار رسمی از سال 1375 تاکنون دو میلیون و 500 هزار نفر در شهر تهران به سن بلوغ رسیده اند، در حالی که تعداد مساجد به تناسب این جمعیت افزایش نیافته است.

 

کمبود مساجد در شمال و مرکز تهران

وی گفت: بخش های شرق، غرب و جنوب تهران تقریبا به اندازه کافی مسجد دارند اما شمال و مرکز تهران در این زمینه با کمبود شدید مواجه هستند. برای نمونه از ابتدا تا انتهای خیابان پاسداران یا از چهارراه ولیعصر (عج) تا میدان تجریش نبود مساجد چشمگیر است.

 

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تهران با بیان اینکه تهران 354 محله دارد، به همین دلیل طرح راه اندازی 400 مسجد محله‌ای طی 4 سال را در شورای شهر مطرح کرده ام، افزود: باید مساجد محله‌ای ولو کوچک راه‌اندازی شوند تا مردم در ساعات مختلف بتوانند در خانه خدا حضور یابند؛ هرچند این طرح، سرانجام مطلوبی نیافته است.

 

ساخت نمازخانه در چهار گوشه میدان آزادی

وی خاطرنشان کرد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران طی چند سال اخیر اقدامات مناسبی برای ساخت نمازخانه در نقاط مختلف شهر تهران انجام داده است. برای مثال در چهار ضلع میدان آزادی، 4 نمازخانه احداث شد. ضمن اینکه مسجد المهدی ساخته شده است و مسجد 72 تن نیز در حال تکمیل است.

 

ناصحی اضافه کرد: ساخت نمازخانه در بعضی میادین و خیابان‌های دیگر شهر تهران مانند منطقه 18 (در بزرگراه آیت الله سعیدی بعد از ساختمان شهرداری منطقه 18) انجام شده است.

 

طرح ساخت 500 نمازخانه تکمیل نشد

وی در پایان گفت: طرحی وجود داشت که 500 نمازخانه در نقاط مختلف شهر تهران ساخته شود اما این تعداد محقق نشد و تاکنون صرفا 100 مسجد ساخته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.