قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: رئیس هیأت اسکواش مازندران گفت: در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه ساری میزبان مسابقات اسکواش پسران زیر ۱۹ سال کشور است.

ساری میزبان مسابقات اسکواش پسران زیر ۱۹ سال کشور

بهمن صفری در نشست خبری به مناسبت برگزاری مسابقات اسکواش رنکینگ کلوز ستلایت بانوان و برگزاری مسابقات پسران زیر ۱۹ قهرمانی کشور در ساری، اظهار کرد: مسابقات رنکینگ ستلایت بانوان کشور ثبت جهانی شد و این مسابقات به نام شهدای مدافع حرم در انجمن جهانی اسکواش در انگلیس ثبت شد.

وی تصریح کرد: بانوانی که قرار است در مسابقات حرفه‌ای جهان در مالزی شرکت کنند، باید رنکینگ قابل قبول داشته باشند که این دوره از رقابت‌های به عنوان فیلتر مسابقات مالزی است.

رئیس هیأت اسکواش مازندران خاطرنشان کرد: در رقابت‌های رنکینگ کلوز ستلایت بانوان که قرار است در روزهای نهم تا یازدهم برگزار شود ۷۰ نفر از بانوان ورزشکار اسکواش‌ کل استان‌های کشور شرکت میکنند و از مازندران نیز پنج نفر در این رقابت‌ها حضور دارند.

این مسؤول با اعلام اینکه شرایط لازم برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها در شهرستان ساری فراهم شد، افزود: نائب رئیس بانوان اسکواش کشور نیز در این مسابقات حضور مییابد.

صفری تصریح کرد: وی به اقدامات انجام شده هیأت اسکواش استان برای ارتقاء این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: به واسطه توقف چند ساله که در این رشته در استان ایجاد شده بود، مسؤولان کشور از مازندران قطع امید کردند که به واسطه تلاش‌های انجام شده تیم اسکواش شهدای غواص مازندران تشکیل شد و برای نخستین‌بار این تیم بدون شکست قهرمان کشور شد.

رئیس هیأت اسکواش مازندران با اشاره به اینکه برای پویایی این رشته ورزشی پایگاه استعدادیابی اسکواش بازسازی و فعال شد، اظهار کرد: راه‌اندازی ۹ هیأت ورزشی در برنامه کاری قرار گرفت و کمتر از یک ماه آینده کورت اسکواش شهرستان نور افتتاح می‏‌شود.

این مسؤول ادامه داد: کورت شرکت نفت محمودآباد که در آن فعالیت‌ ورزشی کشتی انجام می‌شد با موافقت مسؤولان وقت دوباره در اختیار ورزشکاران اسکواش‌ این شهرستان قرار می‌گیرد.

صفری یادآور شد: شهرداری و شورای شهر در آمل کورت اسکواش در پارک ساختند و همچین آماده‌سازی دو کورت جدید در برنامه کاری قرار دارد و کورت اسکواش بهشهر و میاندورود نیز آماده شده است.

وی با اعلام اینکه با آموزش و پرورش مازندران برای استعدادیابی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردیم و ایجاد مدرسه اسکواش در برنامه کاری این هیأت قرار دارد، گفت: مجوز تربیت‌بدنی گرایش اسکواش در دانشگاه علمی کاربردی را دریافت کردیم و نگاه ما این است که مسائل اسکواش به صورت علمی پیگیری شود.

رئیس هیأت اسکواش مازندران با بیان اینکه در تربیت داوران اسکواش نیز اقدامات مناسبی انجام شد، افزود: یکی از داوران مازندرانی این رشته در فینال مسابقات قهرمانی کشور سوت می‌زند.

این مسؤول با اشاره اینکه به‌دنبال جذب اسپانسر اسکواش هستیم، تصریح کرد: در صورت امضای قرارداد قهرمانی مازندران در لیگ اسکواش قطعی است.

صفری درباره توسعه این ورزش در استان، خاطرنشان کرد: برای توسعه این ورزش جشنواره دانش‌آموزشی در دستور کار است و این جشنواره قرار است به نام نیما یوشیج در مازندران برگزار شود.

وی در پایان از حضور تیم بانوان هنرمند کشور که برترین‌های این رشته ورزشی در آن عضو هستند، در ساری برای برگزاری مسابقات چندجانبه خبر داد و گفت: این مسابقات اوایل شهریور ماه برگزار میشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.