سید شهید الموسوی یکی از نمایندگان دفتر آیت الله سیستانی، از توزیع کمک های انسانی دفتر این مرجع بین هشت هزار تن از آوارگان سنی در استان صلاح الدین عراق خبر داد.

کمک آیت الله سیستانی به آوارگان سنی عراقی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، سید« شهید الموسوی» یکی از نمایندگان و اعضای گروه امداد رسانی وابسته به دفتر آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت شیعیان عراق گفت: این گروه انسانی که دفتر آیت الله سیستانی آن را تشکیل داده است، به هشت هزار خانوار آواره سنی در استان صلاح الدین که به علت یورش گروه های تکفیری آواره شدند، امداد رسانی کردند.

الموسوی افزود: آوارگان قصه های خود را تعریف می کنند و عرق شرم بر پیشانی انسان می نشیند؛ از جمله اینکه این گروهک ها یک خانواده را که برای فرار از دست آنها تلاش کردند، بازداشت کردند و به ذبح پدر و مادر اقدام کردند و کودک شیرخوارشان را بر وی سینه های مادر درحالی که گریه می کرد، رها کردند.

وی ادامه داد: کمک هاشامل سبدهای غذایی است و هر سبد شامل خوراک، پوشاک و همچنین اقلام مورد نیاز کودکان است.

الموسوی تاکید کرد: این هیئت آیت الله سیستانی به مدت دو روز کامل در مناطق حضور آوارگان در استان صلاح الدین مستقر شد و بین آنها حضور یافت.

از سوی دیگر، شخصیت های عشایر در روستاهای الحجاج، البوطعمة و البوعجل از طرح السیستانی استقبال و تاکید کردند: آیت الله سیستانی مرجع ما و مرجع همه عراقی است و ما در زیر سایه وی متفرق نمی شویم و همیشه با حمایت و درایت ایشان گردهم جمع می شویم.

آوارگان الشرقط اعلام کرد: این امداد رسانی آیت الله سیستانی همیشه در خاطره می ماند و هرگز فراموش نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.