۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 408364

اسرائیل نشنال نیوز در گزارشی نوشت: "جورج دبلیو بوش،" رئیس جمهور سابق آمریکا، از سیاست های "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرد.

انتقاد جورج بوش از سیاست‌های ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از سیاست‌های نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا انتقاد کرد.

 در این گزارش آمده است:  جورج دبلیو بوش از برخی از سیاست های ترامپ انتقاد کرد بدون آن که آشکارا از این نامزد حاضر در رقابت های انتخاباتی در آمریکا نامی ببرد.

وال استریت ژورنال نیز گزارش داد رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمعی که برای "رابرت پورتمن" سناتور اهل اوهایو ترتیب داده شده بود آشکارا به نام ترامپ اشاره نکرد.

در این تجمع، بوش از سیاست های مبتنی بر «انزوا طلبی، بومی گرایی و حفاظتی» مرتبط با کمپین دونالد ترامپ انتقاد کرد. ترامپ اغلب در مخالفت با تجارت آزاد و اعمال تعرفه های بالا سخن می گوید.

اظهارات بوش در ارتباط با «بومی گرایی» بی شک در اشاره به رویکرد افراطی ترامپ در قبال مهاجرت مسلمانان و مهاجرت در مجموع بیان شدند. دسامبر گذشته، ترامپ خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد اما چند ماه پیش قبل از دیدار با "پل رایان،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لحن خود را تعدیل کرد و گفت این ممنوعیت «تنها یک پیشنهاد بود.»

"کِن بلکول،" سیاستمدار اهل اوهایو درباره سخنرانی بوش گفت: «این یک تمرین جالب در ارتباط با کشورداری بوده است. هیچ کسی نمی تواند بگوید او به صورت مستقیم به دونالد ترامپ حمله کرد. همچنین هیچ کسی نمی تواند این حقیقت را نادیده بگیرد که او فکر می کند موضوعاتی حساس وجود دارند که ترامپ در حال مطرح کردن آنهاست و باید زیر نظر گرفته شوند و درباره آنها گفتگوهایی صورت گیرد.»

این انتقاد پس از آن مطرح شد که بوش و پدرش جورج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا، در کنوانسیون جمهوری خواهان که اوایل این ماه برگزار شد، غایب بودند. این انتقاد همچنین در بحبوحه نارضایتی عمومی از ترامپ در میان خود جمهوری خواهان مطرح شده است.

روز گذشته، "ریچارد هانا،" عضو کنگره آمریکا به نخستین قانون گذار جمهوری خواهی تبدیل شد که اعلام کرد به دونالد ترامپ رأی نمی دهد. او گفت قصد دارد به "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.