دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت:این سیستمی که الان در قوه قضائیه حاکم است مشکلات مردم را نمی تواند حل کند. ما یک وقتی حساب کردیم و نامه ای هم بر پایه آن به رئیس قوه قضائیه نوشتیم.

دبیرکل حزب موتلفه:سیستم حاکم بر قوه قضائیه مشکلات مردم را حل نمی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، وی افزود : برطبق محاسبه ما، کسی که به قوه قضائیه در موارد مهمی مراجعه می کند تقریبا 32 مرحله باید طی کند تا تکلیف کار وی روشن شود. البته سیستم همین است فرقی نمی کند آقای لاریجانی در راس قوه قضائیه باشد یا کسی دیگری. معتقدم خیلی از مسائل در همان دادسرا قابل حل است. نظر مشخصم هم این است که قوه قضائیه اگر از نظر داشتن قضات وارد به کار و متعهد غنی باشد ،که الان نیست و کسانی که در مرحله دادسرایی و بازپرسی قرار دارند بتوانند با استفاده از توانمندی های علمی و مدیریتی که دارند سعی کنند پرونده اصولا به دادگاه کشیده نشود خیلی از مسائل قضایی به سرعت قابل حل است. این را که می گویم با برخی کارشناسان قوه قضائیه هم به طور خصوصی صحبت کرده ام که اگر ما بتوانیم این 32 مرحله را کاهش دهیم و آنهم با دادن اختیار بیشتر به آن دسته از قضات عالم و وارد به کار، مدیر و سالم ، خیلی از این معطلی ها به نظرم از بین خواهد رفت.

اگر ما به این نتیجه رسیدیم که این قاضی شرایط یک قاضی اسلامی را دارد به وی باید حداکثر اختیار داده شود تا خودش ببرد و بدوزد و مشکل را حل کند. قوه قضائیه الان این طوری نیست. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.