نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق برجام باعث شد کشور از حالت تهدید نجات یابد.

تحقق برجام باعث شد کشور از حالت تهدید نجات یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در دومین جلسه شورای مرکز رشد واحد واحدهای فناوری شهرستان مازندران که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر موجب برکت این شهرستان به لحاظ حضور مقام معظم رهبری دارد، اظهار کرد: این دانشگاه به جزء رسالت مهم خود که همان تقویت حوزه دفاعی کشور دارد، هر سه سال یک بار  نیز میزبان حضور مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ورود دانشگاه نیروی دریایی نوشهر در بحث مراکز رشد و فناوری گفت: این امر مایه امیدواری است و یکی از ضروری‌ترین امور حمایت ما مسوولان از این بخش است.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکه دولت روحانی و دکتر ظریف تلاش زیادی برای تحقق برجام انجام دادند، افزود: تلاش این‌ها باعث شد کشور از حالت تهدید نجات یابد، اما برجام حل همه مشکلات نیست.

احمدی لاشکی تاکید کرد: اگر قرار است کشور از مشکلات رهایی یابد،  باید به فناوری‌ها دل ببندد زیرا اینها باعث نجات کشور است و ضروری است برای حل مشکلات کشور به توان داخلی تکیه شود  و از فرصت ها استفاده و تجاری سازی شود.

وی بیان کرد: اگر مراکز رشد خوب جواب داد پارک فناوری را می‌توان دنبال کرد و بنابراین باید در کشور نیازسنجی شود.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مراکز رشد در مازندران ضعیف عمل می کنند، خاطرنشان کرد: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، یزد و آذربایجان شرقی  به عنوان دهکده مناطق ویژه مراکز علم و فناوری معرفی شدند زیرا به این نتیجه رسیدند که پیشرفت می کنند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه انرژی که برای گرفتن منطقه آزاد می گذاریم،  اگر برای تقویت مرکز  فناوری گذاشته بشود منطقه تقویت می شود، تصریح کرد: دانشگاه علوم دریایی نوشهر ورود بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری پیدا کرد و همه باید برای تبدیل علم به ثروت تلاش کنند.

وی گفت: باید از نخبگان برای توسعه و آبادانی کشور نهایت بهره را برد و صرفا به سخنرانی اکتفا نشود و فعالان اقتصادی وارد میدان شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز رشد فناوری نوشهر نیز گفت: بخشی از اعتبارات برای اشتغال زایی نوشهر و غرب مازندران با حمایت پارک فناوری جذب می شود.

مجید یوسفی افزود: کسانی که دارای ایده هستند می توانند ایده های خود را به پارک فناوری ارائه دهند و در آنجا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون 95 نفر در مرکز فناوری غرب استان مستقر در نوشهر ثبت نام کردند که شامل بخش هایی چون صنایع دریایی، شیلات، گردشگری و باغداری بود.

مدیر مرکز رشد فناوری نوشهر یادآور شد: از این تعداد، 17 طرح به مرحله دفاع رسید و 12 طرح پذیرفته شد که 8 طرح شرایط استقرار را کسب کرد.

یوسفی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستانی از این مرکز شد و گفت: برای گسترش فعالیت ها نیاز به ساختمانی بزرگتر هست که از این جهت شهرداری و شورای شهر نوشهر با توجه به حمایت هایی که تاکنون داشته اند از این نظر نیز حمایت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.