باید از فرصت تعامل بین نمایندگان و مسئولین بیشتر استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیدار با شورای راهبردی اصلاح طلبان استان، ضمن تقدیر از مطالب متنوع عنوان شده در جلسه اظهار کرد: بنده همیشه پشتیبان احزاب بوده و هستم و معتقدم افراد به تنهایی نمی توانند در مسائل کلی کشور موثر باشند.امام جمعه گرگان ادامه داد: وقتی افراد در قالب احزاب و با برنامه و ایده مجتمع می شوند، در این صورت می توانند تاثیرگذار باشند. بنابر این وجود احزاب با حفظ اصول انقلاب به نفع پیشرفت کشور است .

آیت الله نورمفیدی در توصیه به احزاب برای برنامه ریزی دقیق افزود: احزاب باید به خاطر مصالح کلی یک چیزهایی را نادیده بگیرند و اگر اختلافی هم پیش آمد نباید باعث گسست شود بلکه باید بر اساس معیارها اختلافات را حل کنند. وی با اشاره به بکارگیری نیروها در مسئولیت های مختلف گفت: همه می دانیم انتخاب باید بر اساس شایستگی باشد. از اول انقلاب تا امروز یادم نمی آید موردی پیش آمده باشد و من روی خواست های شخصی خودم کسی را پیشنهاد داده باشم. نقل شده در روسیه جاسوس آمریکایی را گرفتند و پرسیدند چه کار می کردی و گفت من فقط مامور بودم نیروهای ضعیف را به مسئولین مربوطه معرفی کنم. این جنگ نرم است.

 آمریکا وارد جنگ نظامی نشد ولی از درون اقدام کرد.

 ایشان افزود: همه باید بپذیرندکه افراد توانمند باید عهده دار مسئولیت شوند .البته در کنار آن بومی بودن را هم باید مد نظر قرار داد.وی اضافه کرد: در جلسه استاندار و نمایندگان با اینجانب یکی از حاضران مطلبی را بیان کرد و من عرض کردم در باره مسئولیت اگر این موارد مطرح باشد در استان اقوام مختلف وجود دارند و هر کدام سهم می خواهند.نباید بحث قومیت پررنگ شود و اگر اتفاق بیفتد مصلحت نیست.نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید بر شایستگان تکیه کرد و این که چه قومیتی دارند نباید ملاک باشد. هرچند باید طوری عمل شود که اقوام هم دیده شوند.وی  همچنین درباره برخی مطالب مطرح شده توسط حاضران گفت: من نه در نقد و نه در دفاع از دیگران به طور کامل و دقیق نمی توانم وارد شوم. و در شرایط کلی استان این طور نیست که نقد یا دفاع نداشته باشم، ولی الان به نظر من شرایطی پیش آمده  که کمتر به چشم می خورد و ان این است که تعامل و هماهنگی بین نمایندگان و مسئولین بیشتر شده است و این فرصتی است که باید از آن برای پیشرفت استان استفاده کرد.آیت الله نورمفیدی با اشاره به جلسه اخیر  با نمایندگان و استاندار با ایشان گفت: قرار شد ماهی یکبار جلسه داشته باشیم و مسائل مربوط به توسعه استان اولویت بندی شود . یکی از این مسائل پتروشیمی بود که قرار شد بررسی شود چون 93 هزار نفر سهام خریده اند.آقای احمدی نژاد وعده داد 36 ماهه تحویل داده شود ولی اکنون 11 سال گذشته است. وی افزود: من در دیداری که نمایندگان  و استاندار حضور داشتند  احساس نکردم اختلافی وجود دارد لذا  باید حمایت کرد. قرار است جلسات منظمی را برگزار کنیم و مسائل مهم استان پیگیری شود از جمله مسئله منطقه آزاد و آشوراده که امیدوارم در فضای جدید با پیگیریهای جدی به نتیجه برسد.این مساله را در زمان آقای خاتمی پیگیری کردیم و بنده شخصا با اقای خاتمی دیدار داشتم. همان روز به خانم ابتکار که امروز اشکال تراشی می کنند دستور دادند ولی خانم ابتکار کاری نکردند تا دولت تمام شد و رسید به دولت اقای احمدی نژاد و آخر به جایی نرسید.این دولت هم در دیدار با مردم رسما وعده آشوراده را داد ولی این طرح بی سرانجام ماند.

امام جمعه گرگان در ادامه تصریح کرد: نمی خواهم بگویم انتقاد ممنوع است ولی اگر اشکالی همراه  با دلیل مطرح شود شخصا پیگیری می کنم. بودجه هایی هم که وارد استان می شود باید روالی را طی کند تا مصرف شود. این طور نیست هر مدیرکل بر اساس دلخواه خودش مصرف کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.