همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، جشن های سراسری دهه کرامت به صورت رسمی از حرم منور کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.

آغاز رسمی جشن های دهه کرامت سراسر کشور از حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، در مراسم ویژه روز میلاد حرم حضرت فاطمه معصومه(س) علاوه بر علما و روحانیون، مسئولان لشکری و کشوری و عموم زائران و خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی و حضرت احمد ابن موسی، شاهچراغ(ع) نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز رسمی جشنهای دهه کرامت؛ حرم حضرت معصومه(س) گفت :

? شهدای ما قبل از شهادت به مقام کرامت رسیدند و حاضر شدند در راه یک آرمان جان و مالشان را فدا کنند.

?افراد زیادی در عالم ادعای بخشندگی دارند، اما ما آن ها را کریم نمی دانیم.

?آیا وضعیت امروز بحرین، سوریه، فلسطین و... که غربی ها و استکبار جهانی ایجاد کرده اند، نشانی از کرامت انسانی دارد؟
کرامت انسانی گمشده امروز عالم است.

?تنها راه رسیدن به کرامت، بهره مندی از سیره کریمان است.

?معیار اندازه گیری کرامت، روش و منش کریمان به ویژه ثامن الحجج علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیهاست.

?پیام دهه کرامت به عالم این است که نجات انسان معاصر در گرو پیروی از پیشوایان دین و ارزش هایی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی داعیه دار نهادینه سازی آنها در جامعه امروز است.

آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ماه ذی القعده ماه علی ابن موسی الرضا(ع) است، گفت: دهه اول ماه ذی القعده برای خاندان پیامبر اکرم(ص) یاد آور جشن و سرور است. چراکه آغاز آن با میلاد کریمه آل الله، حضرت معصومه(س)، نیمه آن تجلیل از امامزادگان عظیم الشأن، حضرت احمد ابن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع) و سایر امام زادگان و آخر آن هم میلاد با سعادت معین الضعفا، حضرت امام رضا(ع) است.
وی افزود: هم چنین بیست و سوم ماه ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) و روز بیست و پنجم این ماه روز دحو الارض است و روز آخر ماه هم با شهادت فرزند عزیزشان؛ حضرت جوادالائمه(ع) مصادف شده است.
امام جمعه قم هم چنین یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت فقید آستان قدس رضوی را گرامیداشت.
مدیحه سرایی و شعر خوانی ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت(ع)، اجرای برنامه توسط گروه همخوانی خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و گلباران مضجع منور کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.