قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در بودجه محلی یارانه خسارت به صنعتگران پیش‌بینی شده است، گفت: از بانک‌ها تقاضا داریم موانع پیش‌روی در تولید‌کنندگان را در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی که دچار مشکل و تعطیلی شده را بررسی کنند.

بانک‌ها  موانع پیش‌روی  تولید‌کنندگان را در اعطای تسهیلات  بررسی کنند

به گزارش  قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت:استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک‌ها موانع پیش روی تولید کنندگان را در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی دچار مشکل شده را بررسی کنند،گفت: پروژه‌های بزرگ وملی خراسان جنوبی تأمین اعتبار شوند تا عواید آن برای مردم حاصل شود.

 

در حوزه صنعت آمادگی داریم تا به هرنحو بتوانیم واحدهای صنعتی خراسان جنوبی  را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه امسال در بودجه محلی یارانه خسارت به صنعتگران پیش‌بینی شده است، افزود: از بانک‌ها تقاضا داریم موانع پیش‌روی در تولید‌کنندگان را در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی که دچار مشکل و تعطیلی شده را بررسی کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌ها باید ظرف یک هفته طرح‌های ریالی را در استان بررسی و راهکارهای لازم را ارائه کنند و از نظر ما هیچ توجیهی برای پرداخت نکردن منابع مالی وجود ندارد.

پرویزی با بیان اینکه تسهیلات باید به طرح‌های مناسب تولیدی پرداخت شود، افزود: دولت آمادگی لازم برای همکاری به بانک‌ها را دارد تا بتواند تسهیلات لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی ورفع مشکلات واحدهای موجود را داشته باشد.

وی بااشاره به اینکه تسهیلات باید به طرح‌های مناسب تولیدی پرداخت شود، اظهار داشت:در بحث تملک اموال در نهایت بانک‌ها هم آسیب می‌بینند زیرا پس از مدتی واحدها به ویرانه‌ تبدیل  و بانک‌ها هم نمی‌توانند از آن عایدی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از تولیدکننده‌ای که برای تعداد زیادی کار ایجاد می‌کند، حمایت کرده و با عزم واعتقاد قلبی به آنها کمک کنیم و مدیران بانکها هر چه زودتر پرونده پروژه‌های که نیاز به تسهیلات برای راه اندازی دارند را بررسی و گزارش دهند.

پرویزی با بیان اینکه مشکلات موجود در طرح‌های تولیدی با کار کارشناسی باید احصا شده تا بتوانیم این مشکلات را با پیگیری در وزارت خانه مربوطه رفع کنیم، افزود:باید در زمینه تسهیل امور بانکی گام برداشت.

وی اظهار داشت: طرح‌هایی مانند کارخانه سیمان باقران، زغال کک طبس، در خراسان جنوبی از جمله طرح‌های ملی بوده که نیاز است این طرحها با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی برای آنها تأمین شده است،کمک شود تا پروژه‌هایی با این عظمت متوقف نشود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدارهای گذشته با مسئولان افغانستان به توافقاتی دست یافتیم و آنها واردات سیمان از کشور پاکستان را متوقف کرده و ما باید با توجه به نزدیکی خراسان جنوبی به افغانستان  از این ظرفیت استفاده کنیم.

پرویزی افزود: به زودی مقرر شده والی فراه به خراسان جنوبی سفر کند و ما هم در این راستا پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم و با سرانجام رسیدن پروژه‌های ملی و بزرگ استان می‌توانیم شاهد پیامدهای مثبت برای مردم باشیم.

وی گفت: اگر ما تولیدکنندگان را حمایت نکنیم  ممکن است دچار سرخوردگی ونا امیدی شده و کشور را ترک کنند و باید جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌ها  فعال تر برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.