قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان ثبت نام در سامانه بهینه یاب تنها تا شهریور ماه است،گفت:تعداد ۳۸۴ واحد تولیدی در خراسان جنوبی عارضه یابی شده که از این تعداد ۲۰ درصد راکد است.

۳۸۴ واحد تولیدی در خراسان جنوبی عارضه یابی شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، داوود شهرکی در کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکیل کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید، عملکرد خود را ارزیابی و در راستای مشکلات گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه صنعتگران کشور سربازان خط مقدم درگیر با پروژه تحریم دشمن هستند، افزود: از مهم ترین اهداف دشمن بر علیه کشور ما به شکل تحریم ظالمانه و نابودی تولید، صنعت ورشد اقتصادی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: دشمن با تمامی تلاشهایی که کرد تا کشور ما را از طرق مختلف نابود کند، اما امروز تولید مسیر خود را به درستی سپری می‌کند.

شهرکی با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام برای تسهیل و رفع موانع تولید رفع مشکلات مالی واحدهای تولید است، افزود: 7   پروژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: استاندار خراسان جنوبی حوزه سرمایه گذاری را به صورت ویژه دنبال می‌کند و اولویت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رونق و حمایت از تولید است و افرادی که در تحریم ها مقاومت کرده کردند، نیاز است تا نظام و دولت هم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی چاره اندیشی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 60 طرح و 100 پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی برای دستگاه‌ها تعریف شده  است .

شهرکی با بیان اینکه  ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه اجرایی دارد، افزود: در حال حاضر 537 واحد تولیدی که دارای پروانه بهره برداری بوده و زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و جهاد کشاورزی است فعالیت دارند تعداد384 واحد تولیدی عارضه یابی شده است.

وی بیان داشت: 311 واحد تولیدی از384 واحد عارضه یابی شده در خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند و از تعداد واحدهای عارضه یابی شده در استان  73 واحد راکد و 80 درصد از واحدهای تولیدی در استان به شکل کم یا زیاد در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در عارضه یابی های انجام شده از واحدهای تولیدی استان بیش از 50درصد مشکل مهم آنها ملی و نقدینگی است، گفت: از واحدهای عارضه یابی شده 20 درصد کاملا راکد است .

شهرکی اظهار داشت: هر ماه یک جلسه برای تسهیل موانع تولید برگزار و تاکنون 60 جلسه کارشناسی در استان خراسان جنوبی برگزار شده و این  جلسه پنجمین کارگروه رفع موانع تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در بحث عارضه بابی بیش از299 پرونده را بررسی و 54 درصد مصوبه‌ ها اجرا، 46 درصد در مسیر اجرا است و اگر در کمیته کارشناسی به نتیجه نرسد، به کارگروه اصلی ارجاع می‌شود.

شهرکی به تشکیل سامانه بهینه یاب اشاره کرد وافزود:  دراین سامانه تمامی واحدهایی که مشکل داشته اند ثبت نام کرده  و تاکنون 297 درخواست ثبت شده، 163 مورد در کمیته کارشناسی با مبلغ 2 هزار و 580 میلیارد ریال بررسی و به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: تعداد طرح‌های تملک شده بانکها در استان خراسان جنوبی 21 طرح است که بیشتر آنها از سال 91  با توجه به بحران واحدهای تولیدی بوده  وطبق هماهنگی با بانکها فرصت خاص تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در سامانه بهینه یاب  از خردادماه آغاز وسیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و تاکنون کمتر از 5 مورد با کمتر از 5 میلیارد تومان با بانکها در خراسان جنوبی عقد قرار داد شده است.

شهرکی افزود: سهم خراسان جنوبی 400 میلیارد تومان بوده اما متناسب با مشکلات واحدهای تولیدی اگر نیاز به بیشتر باشد محدودیت وجود ندارد و ثبت نام در این سامانه تنها تا شهریور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.