قدس آنلاین: قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۸۷ هزار طرح کسب و کار اجرا شده و برای ۱۳۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

۸۷ هزار طرح کسب و کار در خراسان رضوی اجرا شده است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در محل برگزاری طرح‌های اجرایی اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات که در روستای بابا رمضان این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: اساس و مبنای کار کمیته امداد امام خمینی(ره) مبتنی بر موضوع توانمندسازی است و این مجموعه تولید کننده فقر نیست، بلکه از فقرهایی که گریبان‌گیر جامعه می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مددجویان تحت پوشش ناتوان نیستند و اگر فرصت رشد برایشان فراهم شود می‌توانند به بهترین شکل ممکن توانایی و توانمندی خود را نشان دهند و از دولت انتظار داریم که نسبت به موضوعاتی همچون کسب و کار کوچک، حمایت از محرومان و غیره توجه ویژه داشته باشد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با انتقاد از کاهش حمایت‌های دولت، خاطرنشان کرد: حمایت دولت در سال گذشته 130 میلیارد تومان بود که امسال این رقم با کاهشی 50 درصدی همراه بوده است و این مبلغ در سال 95، 67 میلیارد تومان است و انتظار حمایت بهتر و مطلوب‌تر را از مسئولان امر داریم.

آسوده درباره طرح گردشگری که در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح گردشگری یکی از برنامه‌های اجرایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی است که با مشارکت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود و یکی از این مناطق روستای بابا رمضان شهرستان کلات است و ساخت 100 خانه مسافر در قالب این طرح در سطح استان در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طرح تولید برق از انرژی خورشیدی تحت عنوان نیروگاه‌های 5 کیلومتری مولدهای خورشیدی در حال اجرا است و 2 هزار طرح مولد با 10 مگاوات برق مصرفی در سال 95 کلید خورد و اگر از انرژی خورشیدی به خوبی استفاده شود امکان تولید برق مصرفی، توسعه برق و صادرات برق فراهم می‌شود که این موضوع برگرفته از فرمان مقام معظم رهبری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق خواسته به حق ایشان است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با حمایت از نیروهای مستعد، توانمند و انقلابی در تلاش است تا با ایجاد فرصت اقتصادی واعطای تسهیلات ارزان قیمت خواسته به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق کند و در این رابطه نیازمند حمایت دولت هم هستیم.

آسوده با بیان اینکه در خراسان رضوی 87 هزار طرح کسب و کار اجرا شده و برای 130 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، گفت: هم‌اکنون 36 هزار طرح تحت حمایت این مجموعه واقع شده است و تعدادی از مددجویان هم به دلیل توانمندی و عدم نیاز به حمایت از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) از چرخه حمایت خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 36 هزار طرح در سطح استان تحت حمایت واقع شده است، افزود: در سال 95، 6 تا 8 هزار طرح کسب و کار با اعتبار 700 میلیون تومان اجرایی می‌شود.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 30 میلیون تومان تلاش ثمربخشی نسبت به تحقق موضوع خوداتکائی صورت پذیرفت.

آسوده با بیان اینکه حدود 65 درصد از خانواده‌های تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند و نسبت به توامندسازی آن‌ها و فرزندانشان تاکید شده است، تصریح کرد: رویکرد اصلی این مجموعه موضوع توامندسازی جوانان است تا در آینده بتوانند خانواده و والدین خود کمک کنند و در چرخه فقر قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: نزدیک به 400 هزار نفر در قالب 143 هزار خانواده تحت پوشش و حمایت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هستند.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های این مجموعه در ایام دهه کرامت، گفت: در جریان اجرای طرح‌های اشتغال 5800 نفر در طرح کرامت شرکت می‌کنند که این طرح همزمان با آغاز دهه کرامت با هدف حمایت از کار و ترویج فرهنگ کار آغاز شده است.

آسوده در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت برپایی بازارچه‌های دائمی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیان کرد: در بحث برپایی بازارچه‌های دائمی تولیدات مددجویان تحت پوشش مذاکراتی شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت پذیرفته تا در این رابطه فضایی در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار بگیرد و در این باره همکاری خوبی هم با سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.