قدس آنلاین – گیلان – مهرناز زمین افشان : این برنامه شاد و مفرح باحضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، علوی رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی، فاطمه قدیمی مدیرارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سایر مدیران شهری و استانی به اجرا درآمد. دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره همکاری و همراهی اعضای شورای شهر وشهروندان فهیم شهر رشت با مدیریت شهری اظهار داشت: تبدیل شهر رشت از مسیر گذرگاهی به ایستگاه گردشگری از اهداف بازآفرینی است.

  شهردار رشت : تبدیل شهر رشت از مسیر گذرگاهی به ایستگاه گردشگری از اهداف بازآفرینی است.

وی افزود : توسعه فضای شهری در حوزه کالبدی و امور نرم افزاری میسر نخواهد شد مگر باهمراهی و مشارکت مردم. بازاریان و اعضای شورای شهر و همکاران مجموعه مدیریت شهری که خوشبختانه شهر رشت در مسیر توسعه و بازآفرینی خود با این همکاری ومشارکت همراه بوده است.

شهردار رشت بااشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی رشت طولانی ترین مسیر پیاده راهی در کره خاکی است تصریح کرد: با مشارکت شهروندان ظرف مدت ۴ سال شاهد  توسعه پیاده راه از طرف شرق وغرب  مسیر پیاده راه خواهیم بود.

وی در ادامه تبدیل شهر رشت از مسیر گذرگاهی به ایستگاه گردشگری دائمی رایکی از اهداف مهم پروژه بازآفرینی دانست و افزود: اجرای پروژه بازآفرینی با نگاه گردشگری و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی ادامه خواهد داشت.

شهردار رشت برگزاری جشنواره جوکول را زایده نگاه گردشگری و فعال کردن اقتصاد مبتنی بر کشاورزی برشمرد وگفت:  با برپایی اینگونه جشنواره ها به اشاعه فرهنگ برون گرای گیلانی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد گردشگری درون زای کشاورزی با تکیه بر توان روستاییان به ویژه بانوان روستایی و فعالین زمینه تولید محصولات اولیه کشاورزی هستند به نقطه اقتصادی مطلوب و برداشت های فرهنگی با رجوع گردشگران خواهیم پرداخت.

دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه شهر رشت پیر ترین شهر کشور است گفت: مجموعه مدیریت شهری بااستفاده از  توان نخبگان در زمینه های مختلف در توسعه و بازآفرینی شهر گام برمیدارد.

برگزاری بیش از۴۰ جشنواره در ایام مختلف سال

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره  به پیشینه برگزاری جشنواره جوکول اظهار داشت: مدت ۴ سال است که جشنواره جوکول به همت هنرمندان فرهیخته گیلانی به صورت سنتی برگزار میشود اما  امسال برای اولین سال شاهد برپایی این جشنواره به طور رسمی در راستای برندسازی شهر رشت به عنوان شهر جشنواره ها می باشیم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از برگزاری ۴۰ جشنواره در فصول مختلف سال خبر داد و گفت:  شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است واین جز با استفاده   از داشته ها و پتانسیل های استان گیلان میسر نمی شد.وی در ادامه رشت را شهر جشنواره ها، فرهنگ شهر و شهر اولین ها خواند واظهار داشت: از آن جایی که سال گذشته شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است بنابراین در این راستا در صددیم با برگزاری جشنواره های مرتبط در ایام مختلف سال در شهر رشت ، ضمن حضور گردشگر در شهر و کمک به برند سازی شهری با ایجاد انگیزه در فعالین محلی ، اعتماد سازی را به بهترین نحو ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شعار جشنواره (می رشت ، امی رشت و شیمی رشت) تصربح کرد : با این شعار  سعی برآن است تاعلاوه بر ایجاد علاقه همگانی به شهر رشت  هرزمان که گردشگر به مرکز استان ورود می کند شاهد برگزاری یک جشنواره در این شهر باشد .

افزایش بودجه ۳۰۰ درصدی شهر رشت طی سه سال اخیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص برگزاری جشنواره های مختلف گفت :  امسال برای نخستین بار با برگزاری جشنواره ها شاهد معرفی داشته های فرهنگی استان هستیم.
سید امیر حسین علوی با اشاره به ثبت شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو تصریح کرد: امیداست در سالهای آتی شاهد برگزاری ابن جشنوارها با محوریت خوراک شناسی در رشت باشیم.

وی در ادامه افزود: ضرورت تامین منابع مالی ، برگزاری این برنامه ها در رشت به بهترین شکل در حال رقم خوردن است به گونه ای که امروز تقریبا در بخش بودجه شهر رشت با رشد ۳۰۰درصدی طی سه سال شاهد تامین منابع می باشیم .

در ادامه این برنامه ضمن اهداء تقدیرنامه به دونفر از ورزشکاران پارالمپیکی دررشته والیبال نشسته از تعدادی از هنر مندان پیشکسوت استان در زمینه های مختلف هنری تقدیر شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.