بر اساس نتایج مطالعه جدیدی که انجام شده، مشخص شد که فکر کردن به آینده و مسائل آن می‌تواند به زوج‌ها کمک کند که به جای دعوا و مجادله، فکر و احساسات خود را بر روی مسائل مهم‌تری متمرکز کنند.

 فکر کردن به آینده می‌تواند به خاتمه دادن مجادله زوج‌ها کمک کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، الکس هوین محقق این مطالعه گفت: وقتی دو زوج  بر سر مسائلی از جمله مالی و ... با هم به بحث و مجادله می‌پردازند، اینطور به نظر می‌رسد که تمام حس و تمرکز خود را خرج آن می‌کنند، اما اگر بتوانند با تفکر به آینده تمام حس و نیروی خود را درباره‌ی آن و مسائل مربوط به آن متمرکز کنند خیلی راحت‌تر در این مجادله‌ها کوتاه آمده و آشتی می‌کنند.

در مطالعات قبلی نشان داده شد که برگشتن به عقب و فاصله گرفتن از موضع مجادله می‌تواند یک استراتژی مثبت برای پایان دادن به دعوا و برقراری صلح باشد.

برای مثال در تحقیق قبلی که توسط گراسمن انجام شد مشخص شد افراد زمانی که به عنوان شخص سوم قرار می‌گیرند به طور هوشمندانه‌ای قادر به استدلال کردن موضوعات مورد مجادله هستند. همچنین دکتر هوین همار در این زمینه تحقیقاتی انجام داد که آیا منفعتی در استدلال کردن و رابطه‌ی خوب وجود دارد که بتوان افراد را به راحتی وادار کرد که یک قدم به عقب برگردند یا به آینده فکر کنند.

تحقیق در این پروژه بر روی یک زوج جوان و یا دو دوست نزدیک که اخیرا دچار دعوا و مجادله شده بودند انجام شد. از یک گروه از شرکت‌کنندگان خواسته شد که احساسشان را در مورد مجادله‌های آینده خود بنویسند و از دیگر شرکت‌کنندگان خواسته شد که بگویند هم اکنون چه احساسی درباره‌ دعوایشان دارند.

جواب‌های شرکت‌کنندگان نشان داد که اکثر طرفین از ضمایر من و او استفاده کرده بودند و این انتخاب ضمایر نشان داد که تمرکز شرکت‌کنندگان بیشتر بر روی احساس و رفتارشان در زمان مجادله بوده است.

محققان معتقدند که فکر کردن به آینده جواب بهتر و مثبت‌تری برای حل مشکل می‌باشد، به ویژه ادامه‌ این شیوه می‌تواند روابط بین زوجین را در سال‌های بعد بهبود بخشد تا افراد بتوانند بخشش و تفکر عمیق‌تری را در مورد مسائل نشان دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.