قدس آنلاین: هنرمند سنگ‌های قیمتی گفت: باید از ظرفیت فروش سنگ‌های قیمتی که در مشهد وجود دارد برای ارتقا شاخص‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

 سنگ‌های قیمتی در سبد خريد خانوارها قرار گيرد

مجيد سلطاني در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: در مشهد مقدس ظرفیت زیادی برای تولید سنگ‌های قیمتی وجود دارد که در بسیاری از شهرها دیده نشده و لذا لقب مشهد شهر سنگ‌های قیمتی کاملاً مناسب این شهر است.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت در این حوزه نیازمند آماده سازی برخی از زیرساخت‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش تخصصی در این حرفه یکی از دستور کارهای مهمی است که برای استفاده بیشتر از ظرفیت سنگ‌های قیمتی باید در دستور کار قرار گیرد.
این هنرمند مشهدی ادامه داد: همچنین به روز کردن کارگاه‌ها با تجهیزات روز نیز از دیگر مواردی است که باید اجرایی شود تا بتوان بیش از این از ظرفیت اقتصادی سنگ‌های قیمتی در مشهد استفاده کرد.
سلطانی با اشاره به قرار داشتن سنگ‌های قیمتی در سبد سوغات مشهد مقدس، بیان کرد: اگر بتوان جای بیشتری در این حوزه برای سنگ‌های قیمتی در نظر گرفته و سهم این محصولات را از بازار بزرگ سوغات مشهد افزایش داد گامی اساسی برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.
وی ادامه داد: این ظرفیت حتی می‌تواند برای جذب گردشگر نیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا تعداد زیادی از افراد برای نگهداری هنری که در این سنگ‌ها وجود دارد به عنوان استفاده زینتی یا مجموعه شخصی تمایل داشته و لذا جای کار زیادی برای آن وجود دارد.
این هنرمند مشهدی درارتباط با سنگ‌های قیمتی موجود در بازار مشهد مقدس، اظهار کرد: انواع سنگ‌ها در این شهر تولید می‌شوند؛ عقیق، شجر، یشم و فیروزه از جمله این محصولات هستند که زوار به آنها علاقه ویژه‌ای داشته و با ساماندهی بازار آنها می‌توان ارزش افزوده مناسبی را نصیب استان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.