به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا و تقویت ارزش دلار، قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته رسید.

 قیمت جهانی طلا به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، دیروز با انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری که موجب افزایش ارزش دلار شد، قیمت طلا تا 1.7 درصد افت را تجربه کرد.

بر اساس آمارهای وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه جولای 255 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که بیشتر از پیش بینی قبلی مبنی بر ایجاد 180 هزار فرصت شغلی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز تا رقم 1336 دلار و 46 سنت، یعنی پایین ترین رقم یک هفته گذشته پایین آمد، اما بعدا با اندکی ترمیم و افت قیمت 1.7 درصدی به 1338 دلار و 25 سنت رسید. فلز زرد در مسیر ثبت ضعیف ترین عملکرد هفتگی از 12 جولای و کاهش قیمت هفتگی 0.9 درصدی قرار داشت.

راب هاورث، تحلیلگر مسائل سرمایه گذاری در این باره گفت: «من فکر نمی کنم همه سرمایه گذاران خرده فروشی جدید از این مسیر خوشحال باشند.»

وی افزود: «اکنون روند ایجاد فرصت های شغلی بسیار مثبت است و بازار باید احتمال افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است و هرگونه افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 11 جولای رسید.

هاورث گفت، هنوز انتظار ندارد شاهد افزایش نرخ بهره تا قبل از ماه دسامبر باشد. تحلیلگران داچ بانک نیز انتظار دارند امسال تنها یک نوبت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا صورت گیرد.

ارزش دلار دیروز در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی 0.4 درصد افزایش یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم 1.2 درصد کاهش داشت و به 695 دلار و 55 سنت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.