قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان رسانه و خبرنگاران را مهمترین رکن مردم سالاری دانست و تصریح کرد: خبرنگاران رسالت معلمی برای کل جامعه دارند.

خبرنگاران مهمترین رکن مردم سالاری / خبرنگاری حرفه ای سخت و طلقت فرسا

کیوان محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاری را حرفه ای سخت و طاقت فرسا دانست و اظهار کرد: اگر عشق عمیق و ریشه دار الهی و اجتماعی در وجود انسان شکل نگیرد، این مسئولیت را انتخاب نمی کند.

وی توسعه نیافتگی جامعه در حوزه اجتماعی و اقتصادی را عامل سخت تر شدن حرفه خبرنگاری دانست و افزود: هر چقدر که جامعه فرهیخته تر و توسعه یافته تر باشد، قطعا کار خبرنگاران در آن جامعه آسان تر می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان روشن گری افکار عمومی را رسالت خبرنگاران دانست و تصریح کرد: جوامع نیازمند تکریم خبرنگار هستند، زیرا اهداف خوب و مقدس اساتید در دانشگاه ها و روحانیت در مساجد و منابر مخاطب خاص دارد. در حالی که مخاطب خبرنگار عام است. در واقع افکار عمومی جامعه بیش از آنکه تحت تاثیر علم دانشگاهی و فضل روحانیت باشد، مرهون اهل قلم و رسانه است.

این مقام مسئول شان خبر و خبرنگار را به پاکی قلم و اندیشه او دانست و گفت: هرچقدر تراوشات قلم خبرنگاران صادقانه تر و نزدیک به آرمان ها و خواسته های واقعی مردم باشد، اثرگذاری آن هم بیشتر می شود.

وی رسانه و خبرنگاران را مهمترین رکن مردم سالاری دانست و تصریح کرد: خبرنگاران رسالت معلمی برای کل جامعه دارند. همان گونه که دانش آموز از معلم خودش الگو می گیرد، جامعه نیز تحت تاثیر خبر خبرنگاران است لذا پاکی قلم و اندیشه سره را از ناسره جدا می کند و دیر و یا زود مشخص می شود که چه کسی صاحب قلم، صاحب اندیشه و صاحب دل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه بدون اصحاب رسانه به معنای عام توسعه فرهنگی حاصل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... است لذا موظفیم که این جایگاه را توسعه و تعمیق ببخشیم.

محمدی از برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد و بیان کرد: در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم لذا اقشار مختلف اجتماعی را در قالب کارگروه های دوازده گانه متشکل از 35 کمیته ساماندهی کرده ایم. اساتید دانشگاهی، جوانان و صاحبنظران نخبه و فرهیخته در این کمیته ها حضور دارند. آمادگی داریم از دیدگاه های توسعه ای و توصیه ای اصحاب رسانه در تدوین برنامه ششم در راستای توسعه صنعتی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، تجارتی و... استان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از ورودی ها و خروجی ها مهم کشور است، یادآور شد: قطعا راه اندازی راه آهن و احداث اسکله های جدید در منطقه آزاد انزلی نویدبخش آینده روشن گیلان در زمینه تجارت خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.