ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلان کرد که سه نظامی این کشور در درگیری های تازه شورشیان جدایی طلب با نیروهای دولتی در شرق این کشور جنگ زده، جان خود را ازدست داده اند.

افزایش درگیری میان نیروهای دولتی اوکراین و شورشیان جدایی طلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یک مقام ارتش اوکراین گفت که در این درگیری ها، چهار نظامی دیگر نیز زخمی شده اند.
به گفته آندری لایسنکو سخنگوی ارتش اوکراین، در 24 ساعت گذشته در نتیجه وقوع درگیری های شدید، سه نظامی این کشور کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.
لایسنکو افزود: این نظامیان در نتیجه انفجار و گلوله باران شهرک کرایمسکه در حدود 40 کیلومتری شمال غربی لوگانسک مرکز شورشیان، جان خود را از دست داده اند.
به گفته لایسنکو، گروه های غیرقانونی مسلح، سراسر خط مقدم جبهه را گلوله باران کرده اند و هیچ بخشی آرام نبوده است.
رئیس جمهوری جمهوری خودخوانده جدایی طلب شرق اوکراین روز شنبه در انفجار مشکوک خودروی بمب گذاری شده زخمی شد که گفته می شود احتمالا با جنگ داخلی قدرت میان فرماندهان این گروه شورشی ارتباط داشته است.
به گزارش رسانه های محلی، ایگور پلاتنیتسکی رئیس جمهوری مردمی لوگانسک در این انفجار زخم های جدی و کاری برنداشته است.
لوگانسک استان کوچک تر در میان دو استان جدایی طلب شرق اوکراین است که از بیش از دوسال پیش با نیروهای دولتی این کشور، درگیر جنگ هستند. 
درگیری ها در این مناطق در هفته های اخیر اوج گرفته و کیف از تلفات فزاینده در میان نیروهای ارتش خود به رغم توافق آتش بس به منظور متوقف کردن درگیری های 27 ماهه خبر داده است.
سازمان امنیت و همکاری اروپا ماه گذشته (ژوییه) از شورشان و نیروهای دولتی خواست از بازگشت به عملیات نظامی تمام عیار و گسترده خودداری کنند.
بیش از 9500 تن از هنگام آغاز قیام در منطقه های صنعتی شرق اوکراین که بیشتر روس زبان هستند علیه دولت غربگرای این کشور در آوریل 2014، جان خود را از دست داده اند.
کیف و غرب، روسیه را به حمایت از شورشیان و استقرار نیروهای نظامی در امتداد مرزهای اوکراین متهم کرده اند که با انکار مسکو روبرو شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.