سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام خبر رشد ۵۸ درصدی امحای کالاهای قاچاق در ۴ ماهه نخست امسال، گفت: طبق قانون و بر اساس حمایت از تولید داخل، کالاهای قاچاق مکشوفه به هیچ وجه نباید وارد بازار شده و در این شرایط یا باید معدوم یا صادر شوند.

 رشد ۵۸ درصدی امحای کالاهای قاچاق؛ کالای مکشوفه یا معدوم می‌شود یا صادر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، قاسم خورشیدی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آتش‌زدن و امحای کالاهای قاچاق مکشوفه برای ضربه زدن به قاچاقچیان کالا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از این سخنانشان، به صورت خصوصی نیز در دیدار مسئولان با  ایشان، بر ضرورت ضربه زدن به قاچاقچیان و امحای کالاهای قاچاق مکشوفه تاکیدات مکرری داشتند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مواد 55 و 56 آیین‌نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با توجه به این تاکیدات رهبری طراحی و تدوین شد و طبق این دو ماده، هیچ کالای قاچاقی پس از کشف، امکان بازگشت به چرخه بازار را ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی، همه کالاهای مکشوفه به جز کالاهای خاص همچون طلا و ارز که تحویل بانک مرکزی می‌شوند، به منظور حمایت از تولیدات داخلی، یا باید معدوم شده و یا با ساز و کار مناسبی از کشور خارج و صادر شوند که در راستای این اصل، سال گذشته بیش از 3200 تن میوه قاچاق و 2600 تن سیگار قاچاق امحا شدند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص نحوه خروج و صادرات کالاهای مکشوفه نیز گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، این کالاها پس از ارزش‌گذاری، در مزایده فروخته شده ولی از خریدار، چند برابر قیمت آن محموله به عنوان وثیقه اخذ می‌شود تا وی پس از خرید، مبادرت به خروج این محموله از کشور و صادرات آن کند که پس از خروج از کشور، وثیقه تودیع شده به وی مسترد می‌گردد.

خورشیدی با ارائه آماری از امحای کشفیات کالاهای قاچاق در 4 ماهه نخست امسال نیز گفت: بر اساس اعلام سازمان اموال تملیکی، در 4 ماهه نخست امسال، امحای کالاهای قاچاق مکشوفه، 58 درصد رشد داشته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سازمان اموال تملیکی مکلف شده است در استان‌های مختلف کشور به صورت نمادین، کالاهای قاچاق مکشوفه را امحا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.