پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین/ محمود یوسف پور: همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار، روزگذشته در روزنامه قدس مراسم تکریم و معارفه پنجمین مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس در بیست و نهمین سال انتشار و شماره ۸۱۸۴ آن، برگزار شد.

 صداقت و شجاعت  در قلم دلیل سختی کار یک خبرنگار است

در این مراسم، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار، قرار گرفتن روز خبرنگار در این دهه را به فال نیک گرفت و گفت: روزنامه قدس باید الگوی روزنامه‌های دیگر باشد.
سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه در روز خبرنگار یک خدمتگزار در سنگر جدیدی مشغول به کار می‌شود و در عرصه قلم تلاش خواهد کرد، افزود: شهید صارمی خبرنگار صاحب قلمی بود که انگیزه خدمت به خدا را داشت و این انگیزه از او چهره ای ساخت که در تاریخ، ماندگار شد.
وی با اشاره به اینکه جهاد با قلم بسیار مهم است و اگر خبرنگاران به رسالت خود به درستی عمل کنند، جایگاه بسیار رفیعی خواهند داشت، ادامه داد: صداقت و شجاعت در قلم دلیل سختی کار خبرنگاران است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید ایرادها و خطاهای مسؤولان را در جامعه گوشزد و برملا کنند، افزود: خبرنگاران در پیشگاه خدا و جامعه مسؤول هستند و باید مراقب باشند، حیثیت انسان‌ها را زیر سؤال نبرند.

 حساسیت به مفاسد
    اقتصادی
وی با تأکید بر اینکه صداقت و شجاعت در قلم باید در راستای کمک به مردم و انعکاس مشکلات آنان موردنظر قرار بگیرد، گفت: امام علی(ع) به مفاسد اقتصادی بیشتر از مفاسد اجتماعی حساسیت داشتند و بیت المال مسلمین را امانت می‌دانستند و اجازه خیانت به آن را نمی‌دادند.
بختیاری با بیان اینکه رسانه‌ها در احقاق حق مردم نباید بهراسند، متذکر شد: در این بین باید آبرو و حیثیت افراد حفظ شود و این مرزی است که باید به دقت رعایت شود؛ یکی از دلایل سختی کار یک خبرنگار همین است.
وی، ایمان شمسایی مدیر جدید مؤسسه فرهنگی قدس را مورد خطاب قرار داد و گفت: تولیت آستان قدس رضوی از شما و همکارانتان انتظار دارد، اخلاق، امانتداری و حفظ آبروی افراد را سرلوحه کار خود قرار دهید و اجازه نمی‌دهد به خاطر افزایش شمارگان، این اصول مورد خدشه قرار گیرد.
بختیاری با بیان اینکه مطالب منتشر شده در روزنامه باید در راستای رضای خداوند باشد، اضافه کرد: مشی و سیره رضوی به مردم ارایه شود و روزنامه قدس در مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، الگویی برای دیگر روزنامه‌ها باشد و در راستای رضای خداوند قدم بردارد.

 روزنامه قدس می‌تواند
  در جهان اسلام نقش آفرین باشد
رئیس دفتر تولیت آستان قدس رضوی و مدیرعامل پیشین مؤسسه فرهنگی قدس نیز در سخنانی در این مراسم، با اشاره به اینکه جنگی تمام عیار بین حق و باطل در جریان است، وظیفه رسانه‌ها را خطیر دانست و گفت: آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به رسانه دارد.
رضا خوراکیان با بیان اینکه در شرایط جدید ظرفیت‌های خوبی برای نقش آفرینی روزنامه قدس در جهان اسلام فراهم شده است، گفت: روزنامه قدس ظرفیت بزرگ‌ترین کارها را در کشور دارد و در یک سال گذشته، ثابت شده است.
خوراکیان در پایان با آرزوی موفقیت برای ایمان شمسایی، مدیر جدید مؤسسه فرهنگی قدس، گفت: تولیت آستان قدس رضوی، عنایت ویژه ای به رشد و ارتقای روزنامه قدس دارند و امروز می‌بینیم که از نوآوری و نقش آفرینی بویژه در عرصه فضاهای مجازی بخوبی، استقبال می‌شود.

  رسانه مستضعفان
ایمان شمسایی، مدیر جدید مؤسسه فرهنگی قدس نیز در سخنانی با قدردانی از حسن اعتماد تولیت آستان قدس رضوی در سپردن این مسؤولیت خطیر، ابراز امیدواری کرد با همکاری کارکنان روزنامه قدس بزودی به آمار و ارقام خوبی در حوزه‌های مختلف، دست یابد.
وی اولویت اقداماتش در روزنامه قدس را اجرای حکم هشت بندی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دانست و گفت: آستان قدس رضوی پرچمدار حمایت از مستضعفان و آزادیخواهان است و تلاش می‌کنیم روزنامه رنگ و بوی حضرت رضا(ع) داشته و پیام‌های نو و قابل تحسین را به جامعه منتقل کند.
وی در پایان با بیان اینکه توجه به محرومان و اجرای منشور هفتگانه مقام معظم رهبری، دغدغه روزنامه قدس خواهد بود، افزود: امیدوارم در دوران خدمتگزاری امانتدار خوبی باشم و در پیشگاه حضرت رضا(ع) شرمنده و سرافکنده نباشم.

 قدردانی
در پایان این مراسم از رضا خوراکیان با اهدای یک جلد کلام الله مجید قدردانی شد و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حکم ایمان شمسایی را به وی تقدیم کرد.
در این مراسم همچنین از خانواده مرحوم مهدی معصومی که سال گذشته در حین انجام توزیع روزنامه دارفانی را وداع گفته بود، قدردانی شد.
همچنین از آقایان محمد علی قدمی، حسن رحمتی، علی اصغر قربانی، مهدی واحدیان و غلامرضا اسماعیلی، بازنشستگان سال گذشته روزنامه قدس با اهدای لوحی، قدردانی شد.
در این مراسم، محمد‌هادی زاهدی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی؛ محمدامین توکلی زاده مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی؛ عسگری مدیرعامل خبرگزاری مهر؛ رحمتی زاده رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و علما رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.