معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرکز هماهنگی برای تقسیم کار ملی همه نوع تهدیدات محتمل را بررسی می‌کند که بررسی گمانه زنی ها درباره منشا سایبری آتش سوزی های اخیر نیز در دستور کار دارد.

بررسی احتمال منشاء سایبری آتش سوزی‌های اخیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدهادی سجادی در پاسخ به سوال فارس در مورد تهدیدات سایبری اظهار داشت: با توجه به گمانه زنی ها در مورد منشا تهدیدات سایبری در آتش سوزی‌های اخیر تاسیسات صنعتی کشور، مرکز ملی فضای مجازی بررسی این موضوع را در دستور کار دارد.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرکز هماهنگی برای تقسیم کار ملی در فضای مجازی همه نوع تهدیدات محتمل را بررسی می‌کند و این کار را با کمک تمامی نهادهای فعال مرتبط با نهادهای امنیتی انجام می‌دهد.

وی گفت: گروه‌های فعال در حوزه امینت نسبت به پایش و کنترل اوضاع اقدام کرده اند، اما تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر منشا تهدیدات سایبری این رخدادها دیده نشده است.

سجادی تاکید کرد: اگر نتیجه این بررسی ها به وجود نشانه‌ای ختم شود حتما به نهادهای فعال مرتبط با نهادهای امنیتی برای بررسی موضوع شامل مرکز افتا (راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات ریاست جمهوری) ، پلیس فتا، سازمان پدافند غیرعامل و مرکز ماهر ماموریت داده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.