معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان ‌رضوی گفت: با همت اعضای شورای شهر مشهد و بنیاد بین‌المللی، فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، خبرگزاری زیارت در ایام دهه کرامت افتتاح خواهد شد که می‌تواند حرکتی مطلوب در عرصه زیارت باشد.

دهه کرامت خبرگزاری زیارت افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، محمدحسن واحدی در آیین افتتاحیه جشنواره کاروان آفتاب که در محل سالن صبای صدا و سیمای خراسان ‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث زیارت با یک ظرفیت ملی، تحت عنوان "کارگروه ملی زیارت" روبه‌رو هستیم که در چند روز گذشته دبیری این کار گروه به استاندار خراسان‌رضوی واگذار شد. امید است با توجه به اینکه این کارگروه قانونی و به نیابت از دولت در بحث زیارت به تصمیم‌گیری می‌پردازد، بتوانیم شاهد تحول در حوزه زیارت باشیم.
معاون استاندار ادامه داد: هماهنگی 58 برنامه و 35 هزار فعالیت همزمان با دهه کرامت در 77 کشور و بیش ‌از 2 هزار و 400 نقطه از جهان، یک کارگروه ویژه‌ را می‌طلبد که سبب شود در این ایام نام امام رضا(ع) بر سر زبان‌ها باشد.
واحدی یادآور شد: بر همین اساس می‌توان به سمت زیارت عارفانه و عاشقانه با تکریم و ماندگاری زائر برای هدفی مقدس که همان تثبیت و ترویج فرهنگ رضوی است حرکت کرد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان ‌رضوی خاطرنشان کرد: با همه دست‌اندرکاران حوزه زیارت در استان بنا داریم که زیارت عارفانه، ارزان و با کیفیت برنامه‌ریزی شود و بر همین اساس، طرح جامع زیارت با 10 راهبرد، 39 سیاست، 140  برنامه و با 250 پروژه برای سال آینده در شورای برنامه‌‍ریزی استان به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه تا به امروز ستاد دهه کرامت از هیچ راهبردی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امسال در این ستاد به انجام رسید این بود که 12 راهبرد برای دهه کرامت رضوی به تصویب رسید، که امید است همه ساله بتوانیم از این راهبردها بهره ببریم و بتوانیم برنامه‌هایی را در عرصه زیارت امام رضا(ع) و فرهنگ ناب رضوی به انجام برسانیم.
واحدی گفت: مشارکت‌دهی مردم، تکریم نیازمندان و ایتام، توسعه و ترویج سبک زندگی رضوی برای زائران و مجاوران، ترویج محاسن و کلام اهل‌بیت(س) میان زائران کشورها، مشارکت‌دهی پیروان ادیان و مذاهب، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تاکید بر مطالبات رضوی از اصحاب مشاغل از جمله این راهبردهاست.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان ‌رضوی افزود: موقعیت استراتژیک مشهد 2017 در عرصه بین‌المللی نظام جهان، مشهد به عنوان قطب علمی جهان اسلام و تاکید بر نقش بانوان بخشی دیگری از این راهبردها است که در ستاد دهه کرامت رضوی به تصویب رسید.

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام همزمان با میلاد امام رضا(ع)
در ادامه این آیین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی اظهار کرد: تجربیات گذشته آستان قدس رضوی برای ایجاد حرکت‌های تازه، موجب شد امسال در مشهد میزبان یکی از باشکوه‌ترین اجلاسیه‌ها در طول تاریخ و در خصوص اعتاب جهان اسلام باشیم.
وی عنوان کرد: بر همین اساس با دعوت آستان قدس رضوی از تولیت‌‎های آستان‌های ایرانی و تولیت‌های مقدسه عراق و سوریه اجلاسیه‌ای در جهت گسترش همکاری‌ها بر مبنای دیپلماسی زیارت، روز 11 ذی‌القعده همزمان با میلاد امام‌رضا(ع) در تالار وحدت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: درصدد هستیم بتوانیم با 12 تولیت اعتاب و مزارات تفاهم‌نامه جامع همکاری‌ مشترک به امضا برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.