قدس آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:تفاهم‌نامه‌ای ازسوی این سازمان با شرکت آب وفاضلاب روستایی خراسان جنوبی منعقد شد تا برای آبرسانی به روستاهای استان که آب آشامیدنی ندارند، با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال به مدت یکسال اقدام شود.

روستاهای فاقد آب آشامیدنی خراسان جنوبی با۲۷میلیارد ریال  اعتبار آبرسانی می شوند

محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته 493 روستای خراسان جنوبی از طریق تانکر سیار آبرسانی شدند که متأسفانه هر سال آمار آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی در خراسان جنوبی افزایش یافته و در اثر خشکسالی شرایط برای روستائیان سخت‌تر شده است، افزود: باید به جای احداث چاه آب در مناطق ممنوعه برای برداشت بیشتر آب، این چاهها برای آب شرب مردم احداث شود.

رئیس سازمان  بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: آب مهمترین موضوع و مسئله برای خراسان جنوبی بوده که باید در این راستا نخبگان برای تأمین آب از خارج استان چاره‌اندیشی کنند زیرا در ادامه روند خشکسالیها روز به روز آمار مهاجرتها از روستاها به مناطق حاشیه شهر افزوده شده و روستاها خالی از سکنه می‌شوند.

زهرایی افزود: تفاهم‌نامه‌ای  ازسوی این سازمان با شرکت آب وفاضلاب روستایی خراسان جنوبی منعقد شد تا برای آبرسانی به روستاهای استان که آب آشامیدنی ندارند، با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال به مدت یکسال اقدام شود.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردمانی قانع و سخت‌کوش هستند و با وجود خشکسالها هنوز برخی از روستاهای بدون آب و آبادی وجود دارند، اظهار داشت: صدای روستائیان به جایی نمی‌رسد و باید برای ایجاد زیرساخت و احداث مجتمع آبرسانی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا روستاها به یک شبکه آبرسانی متصل شوند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در زمان حاضر مهمترین مشکل استان خراسان جنوبی آب است که دستگاه‌های اجرایی باید اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص دهند زیرا این استان وارد هیجدهمین سال خشکسالی شده و طبق نظر کارشناسان در صورت ادامه این روند در چند سال آینده استان خراسان جنوبی به کویری خشک تبدیل می‌شود.

زهرایی از آبرسانی به حدود 500 روستا در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: آبرسانی به این تعداد روستا برای ما افتخار نیست بلکه باید چاره‌ای اساسی در این راستا اندیشیده شود و برای تأمین آب نیازمند هم‌اندیشی نخبگان هستیم.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی تاکنون در پروژه‌های زیادی از جلمه احداث خانه عالم، مرمت قنوات، کتابخانه‌های روستایی، پروژه‌های ورزشی با دستگاه‌های اجرایی دیگر همکاری داشته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.