قدس آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موفقیت‌های فرهنگی که پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شده است را تبدیل روحیه حافظه‌پروری به تفکر و نوآوری ارزیابی و بیان کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

مشکلات اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع اصلی و مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است گفت: اجرای سند با سختی و دشواری روبرو است اما اگر همگان برای تحقق این مهم دست به کار شوند شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به تصویب دو زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل برنامه درسی ملی و فضاهای آموزشی اظهار کرد: زیر نظام‌های مرتبط با معلم، مدرسه، مدیریت و ... نیز در حال بررسی و تدوین است.

مخبردزفولی مطالبه موجود از وزارت آموزش و پرورش را تبلور و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا افق ۱۴۰۴ برشمرد و گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید خروجی برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس مفاد سند تحول باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از موفقیت‌های فرهنگی که پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شده است را تبدیل روحیه حافظه‌پروری به تفکر و نوآوری ارزیابی و عنوان کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

وی در پایان یادآور شد: تبدیل ذهن آشفته انبار شده از محفوظات به ذهن نوآور و خلاق که بستری برای تفکر باشد و بتواند به ارائه خدمات به جامعه بپردازد از دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.