قدس آنلاین/ سعید کوشافر: قیمت‌ها استثنایی بودند، مدلها هم همگی به روز، هر روز هم مدل جدیدتری ارایه می‌شد و اطمینان خاطر داده می‌شد که طی فصلهای مختلف مدلهای متناسب با فصل جدید هم به بازار عرضه خواهد شد.

جوانی که در تلگرام لباس می‌فروخت لباس زندان بر تن کرد

آنچه گفته شد خلاصه شده تبلیغات یک کانال تلگرامی بود که هر روز تصاویری جدید از لباسهای زنانه تولیدی خود را به نمایش می‌گذاشتند، در زیر هر لباس نیز قیمت فروش آن به توزیع کنندگان این لباسها ارایه می‌شد که در نوع خود بی‌نظیر بود، حتی لباسهای چینی و هندی و ترکی هم که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند توان رقابت با این قیمتها را نداشتند، این در حالی بود که بنا به گفته مدیر کانال مواداولیه و پارچه‌ای که در این البسه بکار رفته از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه موجود در بازار است، تنها نکته این بود که فروش بصورت کلی است و برای دریافت محصولات باید نمایندگی فعال دایر شود تا امر توزیع و فروش را انجام دهد و بتواند بازار مناسب را بدست آورد.

این کیفیت و این قیمتها هر کسی را وسوسه می‌کرد تا با ایجاد یک نمایندگی و خرید البسه با قیمت پایین آنها را میان کسبه توزیع یا حتی به صورت تک فروشی با سود بسیار بالا به فروش برساند.

شرایط هم خیلی دشوار نبود، ارایه مشخصات فردی و سپردن مبلغ یک میلیون تومان بعنوان ضمانت تا کالا ارسال شود و بعد از فروش تسویه حساب شود.

شاید بسیاری از کسانیکه دست در بازار دارند و سابقه و تجربه اینگونه کسب و کارها را دارند خوب می‌دانند که باید زیر کاسه این شرایط سهل نیم کاسه‌ای باشد، اما چند نفر خانم که نه تجربه بازار دارند و نه سابقه کار، با این تصور که می‌توانند با فروش این لباسها به اقوام و دوستان سود خوبی ببرند، اقدام به ارسال مشخصات و پول کردند.

آنها چند روز بعد در حالی که منتظر ارسال کالاهای سفارش داده شده بودند در نهایت تعجب مشاهده کردند که کانال به کل از صفحه تلگرام محو شد و هیچ کالایی هم به دست آنها نرسید. آنزمان بود که فهمیدند کلاه بزرگی سرشان رفته است.

سه زن از جمله قربانیان این کلاهبرداری بودند که با حضور در دادگستری مشهد شکایت خود را مطرح و خواستار پیگیری قضایی فرد یا افراد کلاهبردار شدند، شکایتی که در قالب یک مرجوع قضایی به پلیس فتای خراسان رضوی رسید.

پس از بررسی پرونده کارشناسان پلیس فتا در گفت‌و‌گو با سه زن مالباخته توانستند سرنخهای خوبی به دست آورده و عملیات خود را برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار کلید بزنند.

عملیات فنی در فضای سایبری خیلی زود به نتیجه رسید و محل اختفای کلاهبردار در پایتخت شناسایی شد، مأموران مجبور شدند با اخذ نیابت قضایی راهی تهران شوند و طی عملیات کنترل نامحسوس و زیر نظر گرفتن محل اختفای متهم، در یک عملیات ضربتی و در حالی که وی اصلاً انتظار نداشت او را بازداشت و به مشهد منتقل کنند. او که قصد همکاری و اعتراف نداشت، در مقابل مستندات مأموران زبده پلیس فتا راهی جز بیان حقیقت ندید و به کلاهبرداری با ترفند اعطای نمایندگی فعال اذعان کرد هر چند که تحقیقات از این کلاهبردار سابقه دار برای کشف دیگر جرایمش ادامه دارد، اما شهروندان باید مراقب باشند تا در دام‌های اینچنینی که در فضای سایبری پهن است گرفتار نشوند، در همین راستا سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر گفت که با ارایه مرجوعه قضایی از سوی سه خانم جوان مبنی بر کلاهبرداری سایبری تیمی از کارشناسان، پلیس فتا پرونده را در دستورکار خود قرار دادند. سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد این افراد در پی تبلیغات گسترده از سوی یک شرکت بنکداری معتبر پوشاک در تهران مبنی بر شناسایی نمایندگی فعال در شهرهای مختلف کشور این افراد با شماره ارایه شده مدیر شرکت تماس گرفته و مبلغ 10 میلیون ریال را به شماره حساب اعلام شده به عنوان بیعانه واریز کردند و منتظر دریافت جواز کالاهای سفارش داده می‌شوند که با توجه به گذشت زمان علاوه بر حذف کانال در شبکه از نمایندگی مذکور نیز خبری نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباختگان با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر محل اختفای کلاهبردار را در شهر تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ جهانشیری اظهار داشت: متهم 31 ساله به نام محمد که چند فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد در بازجویی‌های پلیس و مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده از او به سه فقره کلاهبرداری با ترفند اعطای نمایندگی فعال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم سایبری از شهروندان خواست با توجه به توسعه کسب و کار در فضای سایبری و بستر اینترنت شهروندان با آگاهی و دقت نظر کامل تحقیق کرده و با هر پیشنهادی تطمیع نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.