رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی دلیل افت ۶ هزار ریالی قیمت گوشت مرغ در سه روز گذشته را کاهش میزان تقاضا اعلام کرد.

 رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی: کاهش تقاضا، قیمت مرغ را پایین آورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد یوسفی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با ایرنا گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 48 هزار تا 50 هزار ریال، نرخ گوشت آن در میدان بهمن 64 هزار ریال و میدان میوه و تره بار 71 هزار ریال بود.
یوسفی یادآوری کرد: افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته متاثر از رشد 30 درصدی تقاضا، افزایش 30 درصدی قیمت ذرت و هزینه دو برابری جوجه یک روزه بود.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: اکنون نرخ نهاده های تولید و پرورش مرغ گوشتی کاهش نیافته و در بازار قیمت جوجه یک روزه هنوز 19 هزار تا 21 هزار ریال و هر کیلوگرم ذرت 11 هزار تا 13 هزار ریال است.
وی افزود: این در حالی است که شرکت پشتیبانی امور دام در بورس کالا هر کیلوگرم ذرت را به قیمت هشت هزار و 500 ریال از کشاورزان خریداری می کند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه گذشته قیمت هر تن ذرت 6 میلیون ریال تا 6 میلیون و 500 هزار ریال بود.

** احتمال کاهش قیمت ذرت در 6 ماهه دوم سال
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد اکنون هر تن ذرت به قیمت جهانی 220 دلار به کشور وارد می شود.
یوسفی اضافه کرد: انتظار می رود در 6ماهه دوم سال قیمت ذرت به دلیل آغاز برداشت تولید داخلی کاهش یابد که همین امر در کاهش قیمت گوشت مرغ نیز تاثیرگذار است.
به گفته وی، براساس اعلام کارشناسی وزارت جهادکشاورزی در 2.5 سال گذشته قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده 45 هزار ریال و گوشت مرغ 70 هزار تا 75 هزار ریال بوده است.
به گزارش ایرنا، سالیانه در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه و بدون پروانه 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.