قدس آنلاین – اراک-موحد: استاندار تصریح کرد: کشور ما به عنوان جمهوری اسلامی که قرار است مدل موفقی از عرصه آمدن دین به دنیا معرفی کند بیش از وضع موجود رسالت دارد و مدیران باید در راه اعتلای توسعه کشور اهتمام بیشتری بورزند.

کشور ما به عنوان جمهوری اسلامی که قرار است مدل موفقی از عرصه آمدن دین به دنیا معرفی کند

محمود زمانی قمی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان، در خصوص اشتغال در روستاها گفت: در حوزه صادرات و واردات کشور در چهار ماهه نخست سال جاری تراز تجاری ایران مثبت شد.

وی با بیان اینکه مصرف برق صنعتی کشور نشان می‌دهد که شرایط رو به بهبود است، افزود: در استان مرکزی نیز 190 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و 86 میلیون دلار واردات داشتیم. تراز استان مرکزی مثبت‌تر از تراز کشوری بوده است و نبض اقتصادی نشان از آن دارد که اوضاع اقتصادی در حال بهبودی است.

زمانی قمی با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها در استان، به دو پروژه مهم که استان مرکزی در آن سهیم است، اشاره کرد و گفت: در پروژه قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان و اراک، مسیر قم تا اراک مربوط به استان مرکزی است و سعی بر این است که در سفر ریاست جمهوری موافقت آن اخذ شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: دو خطه شدن راه‌آهن قم به اراک با اعتبار 200 میلیون دلار دیگر پروژه مهم استان است که متولیان امر در کشور و هیات چینی سرمایه‌گذار و مدیرعامل راه‌آهن کشور موافق به اجرا به این روش هستند.

وی با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده نسبت به این پروژه پاسخ لازم ارائه خواهد شد، افزود: بخشی از هیات چینی امروز بعدازظهر وارد استان مرکزی می‌شوند و از نزدیک سرمایه‌گذاری مستقیم در استان را بررسی خواهد کرد.

زمانی قمی گفت: در شرایط پس از توافق، کشوری همچون کره برای توسعه بسیار مصمم است که با ایران روابط تجاری برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیرهای تلاش و جسارت بیشتری را به منظور ارتقای توسعه باز کنیم، افزود: نمی‌توان برای حل مشکلات اقتصادی ایران آهسته و گام به گام اقدام کرد چراکه فقر اقتصادی و بیکاری دشمن اصلی مملکت است که بسیاری از آسیب‌ها را موجب می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.