کاروان «زیر سایه خورشید» در دومین روز حضور خود در استان قزوین، به دیدار آیت‌ا... عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین رفت و با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

حرکت کاروان «زیر سایه خورشید» ادامه رویکرد تبلیغی امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری «طرح زیر سایه خورشید»؛  آیت‌ا...عبدالکریم عابدینی ضمن خوش‌آمد به مبلغان و خدام آستان قدس رضوی، حضور این کاوران را در ایام دهه کرامت در استان قزوین حرکتی ارزشمند توصیف و تاکید کرد: مردم این خطه قدر توجهات حضرت رضا(ع) و برکت معنوی این برنامه را می‌دانند.

امام جمعه قزوین در ادامه به حرکت امام رضا(ع) از مدینه به طوس و همچنین سفرهای حضرت فاطمه معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) به همین مقصد، آن هم با عبور از سه خطه مختلف جغرافیایی در ایران اشاره و اظهار کرد: از این سه خطه، ولایت و معرفت ولایی به تمام ایران منتقل شد و ولایتمداری امروز مردم ایران، متاثر از آن حرکت بزرگ تبلیغی است. حالا از پس قرن‌ها مبلغان و خدام رضوی نیز به آن اقدام ارزشمند اقتدا کرده و در پی ترویج فرهنگ ناب اسلامی در اقصی نقاط کشور و جهان هستند.

وی در ادامه از ضرورت توجه به دو مقوله اساسی «توحید» و «ولایت» در زندگی افراد گفت و اذعان کرد: این دو بحث مهم نباید به افراط و تفریط آلوده شوند چرا که تجربه نشان داده، شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی و تکفیری نظیر داعش و... از بستر همین نگاه غلط و افراطی به این دو مقوله بوده است. 

امام‌جمعه قزوین خاطر نشان کرد: ما تشنه اسلام نابی هستیم که در آن توحید و ولایت به یکدیگر در پیوند باشند و اگر چنین شود، جهان متاثر از اسلامِ توحیدی- ولایی و ولایت توحیدی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه از سیره اهل‌بیت(ع) و ارتباط ایشان با خداوند متعال گفت و توضیح داد: هر فردی به هر میزانی که با خداوند ارتباط برقرار کند، صاحب عصمت می‌شود و ائمه اطهار (ع) به این خاطر معصوم هستند که دائم با خدا در ارتباط بودند. برای ما نیز این فرصت فراهم است تا با توسل و تمسک، این ارتباط را قوت ببخشیم.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، کتاب‌ها و قرآن اهدایی آستان قدس رضوی توسط اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» به این مجاهد برجسته دینی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.