بازدید وزارت دفاع سوریه از مناطقی در جنوب حلب برای دومین روز، دفع حمله دیشب تروریستها در جنوب حلب و تثبیت مواضع نیروهای سوری در محوطه دانشکده‌های نظامی و الراموسه از جمله مهمترین تحولات حلب است.

وزیر دفاع سوریه در محور حلب / دفع حمله شدید «جیش الفتح»

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در جنوب حلب موفق شدند شامگاه چهارشنبه حمله جدی و شدید ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» را دفع کنند.

این منبع به خبرگزاری «سانا» گفت که نیروهای مقاومت موفق شدند خسارات و تلفات بسیاری به گروههای تروریستی وارد کنند و شمار زیادی از خودروهای زرهی آنان را منهدم کنند.

ارتش سوریه همچنین امروز پنجشنبه موفق شد کنترل 5 ساختمان از مجتمعهای 1070 را در حلب به دست گیرد.

برخی از منابع وابسته به تروریستها نیز خبر دادند که «یوسف زوعة» ملقب به (أبو عبدو) مسئول کل نظامی گروه تروریستی «جیش المجاهدین» در غرب حلب کشته شد.

جنگنده های روسیه و سوریه نیز 4 مرکز فرماندهی و 3 خودروی بمب گذاری شده و دهها خودروی زرهی را در جنوب حلب منهدم کردند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه نیز اعلام کرد که طی روزهای گذشته 7 هزار تروریست در حلب گرد هم آمدند و در مناطق جنوب غربی حلب مستقر و به انواع سلاحهای مدرن نیز مجهز هستند.

از سوی دیگر، شبکه خبری «المنار» گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در جنوب غرب حلب به ویژه «الراموسه، الشرفة، المقلع، جنوب مجتمعهای 1070، بازار الجبس واقع در شرق منطقه الراشدین» شماری از تروریستها را از پای درآورند.

در همین راستا، « العماد فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه برای دومین روز متوالی از مناطق تحت کنترل نیروهای سوری در جنوب حلب بازدید کرد.

«زید صالح» رئیس کمیته امنیتی و نظامی حلب نیز الفریج را در جریان وضعیت نظامی و میدانی این استان قرار داد.

ارتش سوریه نیز در جریان یک عملیات غافلگیر کننده توانست مواضع خود را در محوطه دانشکده نظامی و الراموسه تثبیت کند.

همزمان با این پیشرویها، وزارت بازرگانی و حمایت از مصرف کننده سوریه نیز یک ناوگان حمل و نقل زمینی را مسئول امدادرسانی به حلب کرد و بدین ترتیب چند هزار تن مواد غذایی و سوخت از طریق راه جایگزین الراموسه وارد حلب شده است. این ناوگان شامل کامیونهای تأمین مواد غذایی ضروری است که به صورت روزانه 765 تن مواد غذایی و 800 تن آرد را وارد حلب می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.