فضای مجازی بعد از مدتی اثر افسردگی مفرطی روی جوانان می گذارد و نگاه آنها را نسبت به زندگی ساده تغییر می دهد.

 باطن خود را با ظاهر مجازی دیگران مقایسه نکنید
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر باقری روان شناس در رابطه با تأثیر فضای مجازی در روحیه جوانان، اظهار داشت: جوانانی که وارد فضای مجازی می شوند نخستین عکس العملی که نشان می دهند همانندسازی با دیگران است.
 
این روان شناس در ادامه گفت: علت این امر مشاهده روزمره عکسها و فیلم های افراد مرفه است که باعث افزایش توقع جوان از سطح زندگی می شود و دیگر به زندگی ساده رضایت ندارد.
 
وی بیان کرد: به طور مثال زمانی که جوان بیست ساله، هم سن و سالهای خود، با  ماشین های مدل بالا، خانه های لوکس و غیره که در این فضا هستند را می بیند میل دارد خود را هم طراز آنها کند و اگر خانواده از عهده خرید بر نیاید در نتیجه با شکست روحی و افسردگی روبرو می شود و گاهی هم حتی به کارهای خلاف دست می زند.
 
باقری درباره نقش خانواده ها در این امر گفت: خانواده ها باید در جامعه پذیری فرزندان خود تلاش بی بدیل کنند و از ابتدای کودکی آنها به ارتقای زندگی از راه درست بپردازند و از الگوهای درست زندگی دیگران تقلید کنند.
 
وی بیان کرد: جوانان باید به این نکته واقف باشند که هرکسی مشکلات خاص خود را دارد بنابراین باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی کسی مقایسه نکنند و اگر پیشرفتی هم صورت می گیرد در جهت ارتقای دانش و اخلاق صورت گیرد.
 
 باقری در پایان گفت: می توان از فضای مجازی استفاده های مناسبی نظیر انتشار مطالب علمی، اخلاقی، دینی داشت ولی در جامعه ما از فضای مجازی برای فخر فروشی و نشان دادن تجملات استفاده می شود که این امر اثرات مخربی بر جامعه و روح و روان جوانان دارد و باعث افزایش روحیه مصرف گرایی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.